AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.093

Har nu vart o kollat...knackande ljud?

Dr
116
DrScream
328 Cab -95
Hej har nu vart o kollat på 740 96 igen...den e verkligen i fint skick och han som va med mig o provkörde som vet lite mer, sa att han inte märkte något konstigt, den växla som den ska och gick som...väldigt bra!

Verkar inte finnas tillgång till M-test i närheten där, och försäljaren verkar inte vilja åka 20mil för det heller, men han kan lämna in den på Bildiagnos imorgon.

Sen så när jag lyssna på motorn hörde jag ett litet knackand ljud (hördes bara om man lyssna riktig noga, me huven öppen)....vet inte om det är nåt att oroa sig för efter som den gick ordentligt!? Hört att det kan va nåt med ventilerna lr oljepump som sitter löst när jag sökt inlägg. Hoppas dem på bildiagnosen kan se vad det kanske kan vara...om det är nåt. Så jag kan hämta bilen snart...

Mvh Daniel

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Bilprovningens bildiagnos kan bidra med en anmärkning på "motor missljud", mer än så får du inte...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Är du säker på att det var knackande så det inte var tickande? Om det var tickande ljud istället för knackande så är det inget att oroa sig för, det är antagligen insprutningsmunstyckena som tickar.

"sex bakom ratten...gärna

Med vänliga hälsningar Patrik A
Dr
116
DrScream
328 Cab -95
Jo det va nog mer tickande inte så högt fick lyssna rätt noga för att höra.

po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Ska erkänna att jag inte är säker på om det sitter bränsletrycksventiler på V-åttan men på tolvan sitter det två på returledningarna för bränslet. Dessa kan ticka ganska högljutt och sporadiskt. Annars är det väl framförallt hydrauliska ventiltryckare som brukar generera ljud som dessa.
Dr
116
DrScream
328 Cab -95
Ok men det verkar ju inte vara något att oroa sig för...ska kolla vad dem säger på Bildiagnosen imorgon, om dem kanske kan säga vad det är.

Tack för alla svar!

Mvh Daniel

(Hoppas jag får min 7a snart :-)

Dr
116
DrScream
328 Cab -95
Jo glömde en sak, i reservhjuls baljan finns det någonting gult!? Typ pulver..vet någon vad det är?

Mvh Daniel

Knark?
Spridarna till bränslet brukar låta "tickande" och det är helt normalt.
Dr
116
DrScream
328 Cab -95
A knark kan det ju va ...haha eller inte. Men är det det så kan jag ju känna på att köpa den bilen.

Dr
116
DrScream
328 Cab -95
tjäna men jag ju naturligtvis :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.