|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om någon vet om det är fördraget med kablar till där diskanterna sitter när det INTE finns org. BMW Soundsystem (HIFI Lautsprecher) i bilen samt om det bara är att koppla in org. BMW slutsteget? Om det finns kablar till det eller måste man dra nya? Meningen är att det ska byggas in ett HIFI Lautsprecher ljudsystem i en E34 som inte har haft det från fabrik. Tacksam för snabba svar! //Schnitzer | |
|
KOmpisen hadde ju en e34 m5 -92 och han hadde också det vanliga "stereo systemet" När vi skulle byta ut orginal sakerna mot andra så tänkte vi plasera dom nya diskanterna där "HiFi" diskanterna orginal sitter och på hanns bil så fanns det inga färdig dragna kablar så det var bara att dra nya vilket isig blev bättre en orginal sy tråds tjocklek. Borde inte finnas några på din bil heller... Jag ska kolla lite i etk i morn och se hur det ser ut och kan åter komma efter det. //Martin |
|
|
Ja, det vore bra att veta. Kollade på en 735i E32 och där fanns det framdraget till diskanterna, men det kanske bara är det på vissa modeller, t.ex 7-serien. //Schnitzer |
|
|
Jag har kollat omkring lite men har inte blivit direkt klokare... hörde med en kille jag känner lite lätt på en bmw verkstad här i sthlm. Hans erfarenhet av att uppgradera till "HiFI" system var : hans personliga åsikt var att det inte var värt det för dom pengarna. Beroende på lite olika saker så kan det ibland krångla med cd spelaren... vissa bilar har inte funkat utan orginal bandaren/ca spelaren och du måste dra kablar till slutsteget. Han skulle kolla lite med sina "äldre" kolegor om monteringen lite bättre. //Martin |
|
|
Får du reda på något mer så skriva gärna i inlägget. Tack för hjälpen. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.