|
|
|
|---|---|
|
jag har en M3-96 med JR konfilter och JR vevhusventilation. Jag skall besiktiga snart. Får man anmärkning på detta? vad säger dom om fjäderbensstag? | |
|
Jag har besiktigat min Nissan ett antal ggr med öppet K&N filter och fjäderbenstag utan problem. //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 Nissan 200SX -90 |
|
|
Vevhusventilationen skall vara ett slutet system. Dvs slangen skall leda tillbaka luften till insuget på ett eller annat sätt. Fjäderbensstag är inga problem dock. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
BIMMER |
jag va in förra veckan inga problem......va lite nervig för bullernivån vet f-n vad dom gjort med min bil men den låter grymmt bra...... |
| Då kommer jag alltså få anmärkning på min vevhusventilation. Den är öppen rakt ut i motorrummet | |
|
Ser dom det blir det anmärkning och ombesiktning. Ta bort filtret och sätt dit en slang som du drar nånstans krångligt där den inte syns. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
| Förklara begreppet vevhusventilation, varför det skall vara ett slutet system. Varför sätta öppet filter på det. För att det skall låta ballare eller? Förklara | |
|
Det skall vara ett slutet system av miljöskäl. Luften som kommer via ventilationen är ju förorenad (av oljedimma bla). Därför skall den ledas tillbaka in i motorn. Det öppna filtret till ventilationen är väl mest för att få bort en slang ur motorrummet samt att det är snyggt. Varken effekt eller sound påverkas märkbart. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.