|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min bil går inte som den ska, den startar utan problem och den går att köra, dock bara upp till ca:30-40 km/tim. Efter det kan man trycka på gasen utan att det händer något, ibland får man lite gas och ibland ingenting...Det känns som man har soppatorsk trots att det är full tank. Kan det vara ett gammalt bränslefilter som är problemet? Kan det vara någonting annat? Är det svårt att byta bränslefilter? Vart sitter det? Någon som varit med om något liknande problem? Tacksam för svar /Oscar. Bader-Meinhof Wagen | |
|
Hej! Tror inte det är bränslefiltret...men har du inte bytt det så ska du göra det det sitter i motorrummet på vänster sida...det du däremot måste vara nogrann men är att du får ett filter med centrumpackning nästan alla filtertilverkare skiter i centrumpackningen till dieslarna ...ÄVEN BMWs ORGINALFILTER...nu vet jag att du bor i STHLM, Tumba bildelar efter ICA Maxi i Botkyrka säjer Wixfilter där är packningen med..för utan centrumpackningen så är filtret värdelöst..inte svårt att byta fyll det nya med lite diesel först skruva sen dit det för hand..inte så hårt det fäster själv..det som händer ibland på TDS är att själva filterhållaren som naturligtvis är av plast..den går av inte när du drar dit filtret utan under drift...en ny kostar 2 lapp på BMW..500 på skroten.. Nu tror jag inte ditt fel beror på filter utan på att din pump börjar ge upp i ställverket och då är det tyvärr en ganska dyr reparation på gång ..har för mig du bodde på södra sidan hör av dig till Per på Bil & Motorteknik i Huddinge 711 06 87..skulle det bli konstaterat att ditt ställverk är slut så går det att få en bytespump under 10 tusen från Vege Länk annars tror jag priset hos BMW ligger på ca 17 tusen bytt och klart...tror du kommer under 12 med en pump från VEGE...Men som sagt det kan vara något annat elfel också |
|
|
Ok tack för svaret. Ska försöka lokalisera felet. Tack för tipsen. Bader-Meinhof Wagen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.