|
|
|
|---|---|
|
Något jag behöver tänka på när bilen ska stå inne o stilla i typ 4 månader.. Tacksam för svar.. Finns det någon sida med "övervintringsråd" ? /Micke M3 wannabe.. =) | |
| Vinterkonservera motorn... (typ spruta ner lite olja i tändstiftshålen och dra runt motorn lite). | |
|
Men behöver jag det när ska typ starta den var 3:e vecka..? M3 wannabe.. =) |
|
|
Kort sammanfattning av kapitlet "Avställning" i min manual: Förberedelser före avställning: 1 yttre och inre rengöring, kupé & motor. 2 Byte av olja och filter. 3 Kontroll/påfyllning av kylarvätska. 4 Kontroll/påfyllning av spolarvätska. 5 Fulltankning för att undvika kondens. 6 Ökning av däcktrycket till 3,5 bar. Före avställning: 1 Torka bromsskivorna genom att köra en stund med hand- och fotbroms på. 2 Parkera med ettans växel resp. "P" ilagd, dra ej åt handbromsen. 3 Demontera batteret, ladda det och förvara det frostfritt. Underhållsladda batteriet var 6:e månad. Låt din BMW-verkstad göra inspektion I innan bilen tas i bruk igen. |
|
|
Tack för råden, nu är den ju redan avställd så däcktycket får jag väl uppskatta.. Tack /Micke M3 wannabe.. =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.