|
|
|
|---|---|
calle56 |
jag har en 518 -82 som går oerhört illa. den är mer slö än vanligt, drar mycket soppa låter som om den spikar eller att tändningen står fel, men det blir ingen skillnad om man vrider på fördelaren. har kollat det mesta men tyvärr inte allt. skulle bli mycket tacksam för svar.. |
|
Har du kollat kammen? Vid svårt sliten kam får du dessa fenomen. Dvs spikningar, bensintörst och allmänt dålig gång.. Annars kan ett tips vara att kolla så kammen står rätt kuggad. Hade en 518 som var kuggad ett kugg fel o den gick inte bra.... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Jeg har en 85-mod. innsprøyt med samme problem. For noen år siden begynte disse feilsymptomene. Da hørtes en svak surkle- og gurgle-lyd ved belastning av motoren. Dette var f.eks. ved gasspådrag i motbakke på 4.gir o.l. Ellers var det ingen problemer med motorgangen og bensinforbruket var normalt. På BMW-servicen i fjor konstaterte de at motoren var god og kunne ennå gå mange mil til. Den har nå gått 39600 mil uten motoroverhaling. I våres begynte motoren å fjuske på samme måte som din, calle56. Det virker som om den fjusker på alle turtall, i alle hastigheter, i all slags vær, med all slags bensin på tanken(ulike leverandører og steder). Jeg valgte da å bytte ut fordeleren med en annen brukt. Denne hadde mindre aksiell vandring enn den originale. Nå forsvant "koke-lydene" fra motoren. Tyder på at fortenningsjusteringen er mer riktig nå enn på den gamle fordeleren. Fjuskingen var ulykkeligvis fremdeles der og bensinforbruket steg. Jeg har ikke sett over så mye annet enn tennpluggene og justert tenningen. Tennpluggene så OK ut, men tenningen var vanskelig å få helt korrekt da jeg ikke har noe turteller å justere etter. Jeg har også sjekket etter falsk luft rundt ved innsuget og ved gummislanger. Ser ut til å være i orden. Det som jeg derimot har lagt merke til er at innsprøytningsdysene klikker høyere enn vanlig(tror jeg). En gang jeg sjekket motorrommet så jeg dessuten noe som lignet en liten bensinlekkasje fra dysa til 4.syl. Det var bensin i fordypningen rundt dyseinnfestingen i hvertfall. Dette har jeg ikke sett senere. Er det på tide å bytte hele innsprøytningen, eller kan det være bare en tetting til den ene dysa som er sprukket? Hva med riktig tenningsinnstilling - noen triks? Kan det være luftmengdemåleren som er dårlig? Jeg vet det er vanskelig å svare på slike spørsmål, men jeg håper allikevel på tips. Dette var vel ikke til særlig stor nytte for deg, calle56, men jeg håper vi kanskje finner ut av problemene ved hjelp av hverandre. Mvh. Sindre Ø |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.