|
|
|
|---|---|
|
ska byta ventkåp-pack o upptäckte att en bult satt löst den satt ovanpå kamremmen och jag tror att det kan vara nån smörjning till kammremmslagren för det håller ett rör som hänger samman med de andra fästerna (tror ja)??? Kan det ha att göra med att det är mkt olja i insuget o att spridarna är igembekade likaså stiften?? är det tryck i det lilla röret så att det SPRUTAR ut olja där till vevhusvent....insuget...osv??? Hörde att lamdasonden är känslig för silikonbaserade tätningsmedel stämmer det måntro?? Insug.."packning" är bara en stor bakelitbit ska inte den vara lite mjuk runt hålet?? är de dyra? ska nog täta de gamla hur svårt kan de va? | |
Paap Reeder |
Hej! Hänger inte mé på kamremmslagren??? Du menar säkert oljeröret som smörjer ventilmekanismen. Banjomuttrarna skall dras med 9 Nm. Drog mina först "med fri hand" så hårt jag tyckte en banjomutter borde klara av. Satte sedan dit momentnyckeln och fick dra ca 0,5 varv till. Nu sitter de som fanken! Hur har din kam klarat det hela utan smörjning?? Vilken av bultarna var det som satt loss - framifrån räknat? MVH /// Paap R |
|
tittade inte riktigt vad det var eller hur det funkade nu fattar ja att de smörjer glidytorna det var inget slitage på kammen som ja kunde se... frammifrån sett var det första på hö sid o de två första på vä sida TIPPS: jag borstade mina insug med stålborste så man fick bort det där gula skiten som tycks vara på alla insug polerade upp bmw texten o strecken på polertrissa ojoj va fint de blev + sillikon på allt gummi som ny!!! |
|
| ett tips,om du har använt stålborste så bör du ytbehandla med nånting för annars kommer insugen att börja ärga ganska snart,gjorde likadant på ett chevainsug en gång o det blev ruggigt fult efter ett tag,har hört att man kan klarlacka dom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.