|
|
|
|---|---|
320-325 |
hej alla .. jag undrar igentligen vad är det som brukar eller kan gå sönder på en automatlåda ? jag vet om felet med plastkulerna på ZF5HP-30 och så är dom känsliga för oljemängden samt att har rätt olja i men det gäller ju alla automatlåder ..och sen så har jag läst nåt om slitna lammeler .. men alla dom felerna``kan man fixa själv´´ om man är lite hemma mekaniker . antar jag .. MEN vad är det som kan hända med en automat låda så att man är tvungen att lämna in den eller köpa utbytes ? mvh 320-325 |
320-325 |
alltså vad kan hända tex.. om man bogserar för länge vad är det som tar stryk`? eller om man kör för länge med plastkule felet ?m.m |
|
Saker som kan gå sönder rejält är bl a brustna korgar, converter-ras, ventilhusskador, skador på själva huset, stållameller som blivit krokiga eller förstörda på annat sätt, frihjulsras, planetväxelras m m m m . Att bogsera utan oljetryck i lådan ger relativt stora skador, främst på trycksmorda lager, men även på övriga delar i lådan. Vet ej vad som går sönder om man kör tills det stannar med trasiga plastkulor, men dyrt blir det! Tror att lådan lägger i flera växlar på en gång, eller nåt. Citera mig inte på det... fredde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.