|
|
|
|---|---|
|
JAG HAR EN 540-93,SOM IBLAND "RYCKER"I VÄXLARNA.JAG HAR BYTT OLJA+FILTER,RADERAT "ADAPTIONSVÄRDENA"MED BMW:S SERVICETESTER,MEN IBLAND SÅ KAN DET BLI RYCKIGA VÄXLINGAR,SPECIELLT MELLAN 2-3!OM JAG LÄGGER I SPORTLÄGET,SÅ INTRÄFFAR DET NÄSTAN ALDRIG.ÄR DET VÄXELLÅDAN SOM BÖRJAR GE UPP,OCH BEHÖVER EN RENOVERING ELLER????? ANNARS FUNKAR DEN PRECIS SOM SOM DEN SKA,FÖRUTOM NÄR DET ÄR KALLT UTE(UNDER -5),DÅ TAR DET LÅNG TID INNAN DEN VÄXLAR UPP ÖVERHUVUDTAGET! | |
|
Har du rätt olja i lådan? Det är superviktigt i automatlådorna, att du har exakt rätt typ av olja! Om det inte är det, brukar lådorna bete sig lite konstigt och växla ryckigt mm. Finns en hel del att läsa om detta. Använd "Sök inlägg" (lite längre upp) för att komma åt äldre trådar. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
hmmm precis så som min gjorde innan lådan rasade igår=( Its not what you got.its how you use it |
|
|
Hej ! Har du kollat de 2 bussningarna som lådan hænger i? Mina va av bægge 2........ Hælsning, Peter 540iA-93 |
|
|
Hej! Jag har samma problem mellan 3-4. Jag har bytt olja & filter (bytte plastkulorna på samma gång), men det blev inte bra ändå. Hittade inget som tydde på att lådan skulle vara slut (fin olja, inga metallspån el dyl) Den rycker bara ibland, och oftast vid långsam acceleration, och beroende på hur varm lådan är. En annan grej kan vara dom elektriskt styrda tryckregulatorerna som reglerar hydraultrycket i lådan. Jag har mätt upp dom elektriskt, men det kan ju vara mekansiskt fel, eller fel på styrboxen.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.