AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.952

Turbogrenrör till s50 m3 3,0?

Sida 3 av 3
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
>Jesper. "har fritt med tid" Eller hur.... Not!

Vi kan ju lösa det så här. Om jag svarvar den (dom) sen ger jag den till Jesper så får han skicka med den när han skickar "godiset" till dig. Blir det bra?!

>Rafko. "LarGus Racing" är en förkortning av
Larsson & Gustafson Racing.

Vi är två som bygger bilen tillsammans, Jag heter faktis..... Bonje Larsson och den andra David Gustafson.

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
Ra
8
Raceingfool
2002 tii(Turbo) -72
"Jesper_w"

Ang. Turbo grenröret till min 02...kanske kan ta det sen till sommaren när jag e klar med min bil...håller på å fixar lite så den e nästan helt nerplockad...om du har tid å...men vi kan ju kanske höras då å se efter...!!!

Mvh Raceingfool
RafkoM3
Bonje:
Perfekt...Hur mycket ska du ha för såna kuddar då? Jag kan ge pengar till Galne Jesper sen.
Som du sa så spelar diametern ingen roll, endast längden, och det är m5 kuddar jag har kört, tror det är 62mm, ska mäta exakt i veckan...

Länk
Länk
wa
52
wannabetic
320 E36
me 2,5 motor
Rafko klart ball bil du har.
RafkoM3
Tack
Ska modifiera hemsidan i veckan..
Lite nya bilder på Fas3 ;)

Länk
Länk
wa
52
wannabetic
320 E36
me 2,5 motor
jesperw hur går det, ha du hunit ta nån bild?
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Hallå............

Ska fixa ett foto så snart jag gjort färdigt ett komplett grenrör som jag är nöjd med....

Håller på att bygga tre stycken nu, två av dessa är redn bokade.

Återkommer så snart jag är klar...

//Jesper
wa
52
wannabetic
320 E36
me 2,5 motor
De verka som det blir många e36tics till nästa somar , va är det för agregat de ska bli på dEm ? några värstingar eler? byger du 3 på en gång då...
Je
722
Jesper_w
En ska det bli en S60R KKK24 på.......... En annan ett Schwitzer och det tredje?? Vad vet jag?? Kanske En T04:a för det har jag en som jag kunde sälja med det sista grenröret.

//Jesper
wa
52
wannabetic
320 E36
me 2,5 motor
åki , vikken blir bäst då eler är dåm typ lika
Je
722
Jesper_w
Tja, beror väl på vad man är ute efter riktigt........ Tror Schwitzern ger mest effekt, KKK mest botten och T04 är väl ett mellanting som man kan uppgrader i oändlighet......

Finns bilder på säljesforumet....... E36 grenrör...

Länk

//Jesper
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Detta känner jag igen. =)

Länk

/Edvard
BMW CS # 4503
Vill inte vara dum, men ska man bygga sådär så kan man lika gärna bygga adapter på orginal. Vet att det är trångt, men jag tror att det är dags för SBR att prova bygga ett så kan vi kanske jämföra lite efteråt. Om nån har en bil som dom vill ha ett rör byggt till i närheten av Avesta så kan ni maila mig så gör vi ett bra pris för lån av bil att bygga i.

tarvhacka@hotmail.com
Je
722
Jesper_w
Hallå där..........

Bäckis jag tror knappt att det går att få dit en turbo på ett original grenrör. Problemet är att det är rätt så långa....

OM det går är jag rätt säker på att turbon hamnar så långt ned att den hamnar under motorns oljenivå. Och det blir ju inte särskilt bra.

Jag har ägnat en hel del tid att få till det här grenröret som det är...

Kan lova att om det hade gått på ett enkelt sätt att få till ett sådant rör du beskriver hade jag nog gjort det också..

//Jesper
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
"Yamaha SRX 700(snabbare än viper :-) )" Vafan skriver du bäckis!!!! det vet du inte än:)

Ang e-36, så är jag nog villig att göra ett försök i vår att bygga ett pulssplitt grenrör med separat wastegate,låter som ett kul projekt:)

Vem vet, det kanske är ett omöjligt projekt, men väl värt ett försök....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.