|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej. Vart får man tag på ett sånt? Vilka här bygger? och vad är priset? Mvh Hebbe | |
|
Hepp............... Jag kanske kan bygga.............. Men det är ruskigt besvärligt så man är ju inte så sugen... Om det inte är så att det är OK att oljereturen hamnar under oljenivån i tråget och du själv fixar returen med någon pump eller liknande.. Annars vet jag knappt inte om det går... Man lär ju montera en skapligt stor turbo på en sådan maskin.. //Jesper |
|
|
Tror att Hammarström säljer grenrör. Länk //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ok... tackar för svaren. Jesper vad skulle det kosta om du tillverkade ett grenrör? HAr fått lite olika priser. Hammarström tar 9000:- för ett. Mvh Hebbe |
|
|
Kom på en sak till. Jag har ett extra original grenrör liggandes. Borde det inte gå att nyttja det på nåt vis? |
|
|
Låt bli att kapa sönder orginalgrenröret!! Tex. Jesper har allt som behövs för att göra ett grenrör... Flensar mot toppen, konor, tubrörskrökar, mm. mm. Sist och inte minst, så har han utrustningen och kunnskapen för att göra ett också. Jag vet att han även brukar snubbla över stora turbo agg. varje gång han är i E-tuna. Hans bil brukar på på knäna hem till Köping vare gång... ;-) Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Ok... Har fått det intrycket också att han kan bygga saker=) Men jag skrev att jag hade ett Extra orig.grenrör. Trodde att det kunde vara smidigt som utgångsobjekt. Mvh Hebbe |
|
|
sälj ditt xtra grenrör istället & lägg de slantarna till vem du nu anlitar... e många som använder det som extractorrör till sina 325 & 328or... going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
|
Har haft det ute på annons här men det är ingen som nappar... |
|
|
Hepp............. Det är ju inte mycket Bonje har rätt i!!!! :-) men i detta fallet måste jag nog tillstå att han har det!!! Kapa INTE sönder ditt grenrör!!! Ingen vinst alls med det...... Jag själv utgår hellre från plattor direkt mot toppen.. Och sååååå mycket aggregat vet jag inte om det är!!! :-) Hmm, är du beredd att få oljereturen UNDER oljenivån?? Med allt som det för med sig??? Alternativt så kan jag kanske bygga en enklare typ av grenrör som kanske hämmar responsen något... Men breddar vridmomentskurvan....... Typ ett samlingsrör till var cylinderbank och vidare till turbon... Ett tja, fullt fungerande och troligen påverkar det inte ditt slutresultat nämnvärt... Hur mycket pulver vill du ha?? //Jesper |
|
|
Tjenare igen jesper.. Är inte ute efter så mycket effekt. 400ca kanske. Går det inte att bygga ett grenrör där konstruktionen påminner om denna: Länk Då hamnar ju turbon förhållandevis högt upp: Då borde man klara oljereturen. Gjorde iallafall han med det grenröret: Länk Men det är ju du som är experten så du får ju givetvis tala om vad som blir bäst. Mvh Hebbe |
|
|
> Jesper... "Inte mycket Bonje har rätt i!!!!" Tack du, tack du! ;-) Det här med ojeretur... Det är ju många som kör in den i tråget under ojenivån. Jag bytte olja på mina föräldrars Octavia 1,8T i helgen. Där sitter ojereturen ca 20 mm från botten på ojetråget. Det är inte så att det är någon lutning på den sista biten in i tråget heller, 90 graders vinkel rakt in bara. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Varsågod Bonje.......... Jag bjuder gärna på komplimangerna!!! ;-) Vart man kör tillbaka oljereturen är ju en sak....... Men det blir inte så bra om turbon hamnar UNDER oljenivån i blocket!!! Jo det skulle bli ung som på bilden då........ Fast lite bättre tror jag... Då det blir ett pulssplit iaf... Tre cyl till vart inlopp på turbon... Måste ju säga att den ser ut att sitta väldigt lågt på den bilden... Men det kanske inte är några problem... Vart bor du osv?? //Jesper |
|
|
Ok det låter ju fint det.. Jag bor i nrheten av Kinnekulle ring (Götene) om du vet var det ligger... Vart håller du till? Kan ett schwitzer s2a vara ett lämpligt agg? Vad hamnar ett grenrör på i pris? (mellan tummen å pekfingret) Mvh Hebbe |
|
| -jesper- du kanske kan tänka dig att snickra ihop ett grenrör till min m3:a med! ska åka med ett garret gt30/35 agg! | |
|
Inte omöjligt......... Men jag måste ha en bil att bygga på först!! Kanske någon som bor i närheten?? //Jesper |
|
| vart bor du då? jag bor i gbg området! | |
|
Kolla Jespers profil.... Han bor i Köping. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Bor i Köping........ Mellan V-ås och Örebro........ Synd att du bor så avsides... Men det kanske kan ordna sig iaf... //Jesper |
|
|
okej! det är ju 40 mil från mig då ungefär. du måste ha bilen när du bygger eller?? |
|
| om man kan använda m3:ans grenrör till en 328:a så borde man ju kunna använda 328:ans grenrör till m3:an om man ska turbo konvertera!! Är ju lite bättre utgångs läge med det än med extraktor röret!! Eller?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.