|
|
|
|---|---|
| ska byta växel förrare till en short shift men vet ej hur jag får bort den gamla?? några bra förslag.. | |
|
Är det den lilla vita ringen som håller kulan som du inte får bort? Min sådan var jävlig att få bort så jag hel enkelt förstörde den och köppte en ny på BMW för ca 100 spänn. Då vet man ju att den är 100% ok. -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
|
Växelföraren sitter under bilen med en sorts låsring som du kan ta både uppifrån och nerifrån (bara att bända lös med en mejsel). Jag tog uppifrån iaf, verkade vara smidigare att komma åt så. Du ser hur den sitter om du lägger dej under bilen , lite svårt att förklara. Sen sitter den där uppe i den vita plastringen .. Det är bara att pilla in en mejsel på varsin sida av den (finns urtagna hål för demontering, man ser direkt vars dom ska stoppas in) och trycka in plastpiggarna och sen bända uppåt. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Antog att det gällde e30:in dvs . // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
japp nu e den borta.. tack ska ni ha ;)) men nu ska jag förlänga den.. hur mycket längre ska jag göra den??? ska man förlänga 1cm eller typ 3cm?? Iron M/// |
|
| 20mm är absolut max, sedan tar den i kardanen och det blir omöjligt att växla. ta 20mm, det är ganska lagom... | |
|
Jag lyckades med 25mm :) //Ticco www.ticco.com |
|
| tack ska fixa de idag då.. gör typ 20mm då.. hur korta blir lägerna då?? | |
|
Gjorde 20mm på polarens bil, blev bra korta slag. Tyvärr vart jag tvungen att modifiera den nedre axeln på hans 318 eftersom den gick i vibrationsdämparen. //Ticco www.ticco.com |
|
| 10 mm ger ca 30 % kortare lägen, 20 mm ger 60% osv.. | |
| gjorde de den 22mm längre.. fan vad gott de blev med kotare lägen.. e ju ass gryma lägen nu.. tack ska ni ha allla för hjälpen.... kommer säkert synas i sommar när turbo bimmer e färdig.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.