|
|
|
|---|---|
| Har ett e30 318 proj.tänkte ta bromsar från en e36.bryr sig SBP om man har fem bultat och bättre bromsar än orginal? | |
|
Man får inte bygga om bromsarna alls enl. SBP. Men tror du att dom ser det? Annars är det bara att bygga och sen hålla käften när man besiktigar. www.reptil.nu |
|
|
Så man får inte ha tex broms kit från Movit eller Brembo heller? /Johan |
|
|
Nej. Det låter sjukt men så är det i sverige... www.reptil.nu |
|
|
i sådana fall emigrerar jag nog till norge knaske =D där man får trimma bilar lite hur man vill verkar det som (t.ex compact med v12 osv) "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Besiktigade min version gat e28 ett flertal gånger med större bromsar än std utan problem. Tom berättade för bes mannen att jag hade uppdaterat bromsar med krafftigare huvudcylinder, ok och skivor. Fick alltid kommentar om att bromsarna var ovanligt bra...undrar varför *s* Men det är inte bara att smälla på större skivor och ok fram, då ändrar man bromsfördelningen mellan hjulparen...samma gäller det är inte bara att slänga bort bromsservot och testa att köra utan...prova med lite olika huvudcylindrar...Nu är inte jag rätt person att ge räkne exempel på detta (har fått lite hjälp med race bilen) utan det är en heldel att ta hänsyn till. Men oftast har någon annan byggt likvärdigt dett man själv funderar på...och fungerar det bra för dom är det bara att kopiera deras recept. |
|
|
Får man inte ta andra bromsar så länge de är typade? Dvs man skulle kunna få ta m3, m5, 750 osv ok och skivor? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.