|
|
|
|---|---|
|
GM och RM måste ju passa till flera modeller.. Jag har en 535 -91 Någon som vet vilka modeller som kan tänkas ha passande moduler mer än bara 535 -91 Tackar och bockar för svar. //Kenson | |
|
Du behöver en "stor" relämodul artmr 61 35 1 379 742. Det är samma i alla E34 oavsett årsmodell som är utrustad med elhissar/taklucka eller dyrare modeller. Även alla modeller av E32 använder samma RM. Grundmodulen i E34 är generellt sett bakåtkompatibel och kan monteras i enklare bilar än vad den ursprungligen monterades i. Du kan alltid montera en GM från en nyare bil med minst samma nivå på motor och utrustning. Enligt ETK verkar det som om även E32 har samma GM som du har i din årsmodell. Jag skulle gissa på att även 525i/530i med taklucka/elhissar passar din bil Vad har du för specifikt problem? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det gamla vanliga problemet... C-lås, vindrutetorkare, elhissar funkar inte. och innerbelysningen funkar bara när man slår på den manuellt, inte på läget där man öppnar dörrarna.. lampan i motorrummet. funkar inte heller när man slår på ljuset som man måste göra.. Har bytt huvudsäkringen och alla säkringar för säkerhetsskull.. Men det verkar ju som det skulle vara någon modul som inte vill som jag.. Men men. Vad ska man göra.. *S* Bilen är ju fin... Så det är ju bara och leta upp några beg. moduler och testa.. För det är väl modul fel?? |
|
|
Då antar jag att du har kollat säkringarna intill GM och RM också? Det låter onekligen som någon av modulerna är dålig eller har dålig kontakt? Har du provat med kontaktspray? Du kan ju också öppna dem och leta efter spruckna lödnindgar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Japp... Bytt de säkringarna oxå.. Öppnat och kolla lödningarna.... Är gjort.. Utan några framgångar.. Tycker mig kollat alla lödningar enl. konstens alla regler med förstoringsglas tom. *S* Men vad jag kundde se så var det inga sprickor eller fel med dem.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.