AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.376

Demontering handskfack e36

Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Hur demonterar man handskfacket? Ej på min bil, utan en 93a utan airbag passagerarsida. Har hittat 6 st skruvar.. Men den sitter fortfarande fast i ovankant, som om luftutblåsen och alltihop vill följa med fast de sitter fast i ovankant.
Har ej hittat några andra hjälpande trådar.

Tacksam för hjälp,

MVH
wi
20
wink
318is-95
zx9-r 98
Det sitter fyra skruvar i luftutblåset dra ut luftutblåset det då du har skruvat bort dom, sen sitter det två skruvar i handsfacket på sidorna.Sen måste du ta bort belysningen i handsfacket där sitter det en skruv me.
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
fyra skruvar i luftutblåset? hittar bara två stycken, under två små täcklock precis i ovankant av facket,,,resten av utblåset känns som det sitter fast i instrumentpanelen,, hittar ej heller skruven bakom belysningen... är du säker på att du menar till en 93a? 95an ser ju inte alls likadan ut på detta ställe.

MVH
ta tag i själva gallren, alltså dom som sitter i utblåsen och går att vinkla omkring, drag rakt ut.

"klick"

sen ser du nog två skruvar därbakom. Så är det på min 91a iallafall..
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Skruven bakom lampan verkar inte finnas på alla E36. Detta var upp i en tidigare tråd för några månader sedan. Jag hade en 328-96, som hade den "beryktade" skruven. Den bilen hade airbag på passagerarsidan. En del andra verkar inte ha skruven. Om det beror på airbagen, eller årsmodellen eller något annat vet jag ej, men du märker ju om det sitter någon skruv där. Mitt tips är att ta bort skruvarna i utblåsen, undertill och längs sidorna, prova sedan att bara dra ut handskfacksklumpen. Sitter det fortfarande, ja då är det nog läge att leta efter skruven (tror det var en 10 mm bultskalle) bakom belysningen, annars kan du glömma skruven.
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Tack! Visste ej att utblåsen gick att rycka ut!

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.