|
|
|
|---|---|
|
Om man har bakvagnen uppallad och klar, hur och vart ska jag lyfta upp framvagnen? Antar att lyfta på "sidobalkarna" inte är någon bra idé då det blir ganska knepig viktfördelning? Och lyfta i oljetråget förstår jag själv inte är nån bra idé.. Så, vart sätter jag domkraften för att få ett bra "mittenlyft", eller ska jag lyfta den fram först, och sen lyfta i diffen? Tack på förhand! --- .. vassast på ön ;) Länk | |
Good to know |
Lyft den på den tvärgående"frambalken" den som styrningen sitter monterad på....ha även gärna något mellanlägg emellan. Om det är trångt att komma under med garagedomkraften så lyft då lite extra med orig-domkraften innan. Glöm ej att använda Pallbockar. |
|
Okej, tackar..! Jo, ska palla den med fyra bockar nu under vintern. Ska greja med den.. Men då vet jag vilken balk du menar iaf.. --- .. vassast på ön ;) Länk |
|
| ...... hade en 320i E30, bilprovningen hissade upp den på oljetråget, synd den inte pajade så de hade fått betala ny motor.... | |
Good to know |
Schrimp: Hur har du pallat upp den baktill ? den hänger väl ej i bakvagnens gummibussningar..hur har du placerat pallbockarna ? Personligen skulle jag EJ palla upp min gamla E30 även om bilen är extremt välskött så finns det något som heter materialutmattning..pallbockarna frestar extremt hårt på karossen Har man otur kan karosseriramen bli sned. Min E30 står på hjulen under vinterhalvåret..jag har aldrig fattat vitsen med att palla upp bilen under vintervilan. Risken finns ju att man förstör bilen/ramen istället... |
|
För tillfället gör den det, men jag anar att det inte är bra.. s-blocken har ju pressats uppåt, vilket är lite emot hur dom är tänkta att sitta.. Bilen står med pallbockarna i utkanten av den undre tvärgående balken, alldeles bredvid bussningsfästet. Måste ha den uppallad ett tag då jag ska plocka ner diffen och bakaxel m.m, så då blir det lite svårt om den ska stå på backen ;) --- .. vassast på ön ;) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.