AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
819

Vita framblinkers

ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
Jag antar att dem flesta antingen sover ell är ute och partajar....
Min fråga är vad ett par vita fram o sido blinkers kostar och om det är någon skilnad att köpa dem från BMW än från nån annan
återförsäljare , förutom priset så klart...??
Förresten om det är nån som vet något om baklyktorna också
så är det kanon..

Tacksamm för all info...
Vita framblinkers går såvitt jag vet inte att köpa lösa, utan man måste byta hela strålkastarenheten = dyyyyrt! Sidoblinkers går på 300-400 hos BMW har jag för mig.

///M

Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :)
@-li
Stämmer bra man måste byta hela strålkastaren... jag fick mina för 6000:- (kompis pris) obs ej el.. alltså man kan inte reglera ljus höjden ... fanns inget då när jag bytte ca 2 år sen. hittade inga pirat heller så det ä orginal som gäller.
Har för mig att bmw i gbg ville ha ca 8000 ;(

Mycket pengar men otrorligt snyggt (har vita runt om)
Råd: kolla med de olika bildemonterings ställen i tyskland innan!

Det man inte kommer ihåg har inte hänt?!
ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
yes..
Har kollat med BMW Solna och där kostar dem föör mycket.!!( 3500:- styck för fram strålkastarna , jag får för mig att han sa 1800:- styck för baklycktorna, tappade lusten direkt när jag hörde det första priset...)
har kontakt en vänn som flyttar hem från tyskland till jul, , förhoppningsvis så hittar han nåt billigare därborta...

Det där med att det är snyggt , Stämmer bra bilen ser mycket vassare ut på något sätt....
av
167
ave
520dAT -12
Välkommen till forumet Kicki. Vill först upplysa om den eminenta funktionen "Sök inlägg". Anger du "vita blinkers" och väljer Z-forumet så får du en del träffar i ämnet.

Priserna jag fått här på BMW i Jönköping är:
Fram: 2840 kr/st
Sidan: 172 kr/st
Bak: 1450 kr/st

Verkar vara hyfsat bra pris vid jämförelse.
ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
Komiskt att det ska skilja några hundra lappar på samma pryl från BMW , fasten en annan stad...

Man ska kanske hör sig efter på andra BMW-ÅF söderut ell runtom i landet , har man tur så får man ett OKEJ pris...
och då slår man till

tack för upplysningen..( sök inlägg ) ...!!!!
ska kolla det .
xo
161
xoa
BMW Z3 Roadster 1997
Hej,
Kollade på bildelsbasen förra veckan. Det var en bilskrot som hade både höger och vänster med vitt blinkersglas. Båda lyktorna hade skador, för dessa ville de ha 1700 kr/st.!!! Det gäller nog att kolla med BMW innan, vad de skall ha för delarna.
Skillnaden mellan nytt och trasigt är inte så stor ibland.

Hans
På tal om ingenting kicki, har du en svart Z3 coupé? Låg nämligen jämsides med en sådan på E18 vid Rinkebykorset förra veckan, tänkte att det kanske var du eftersom du bor i Sundbyberg! Jag körde dock inte Z3 då, utan en anonym 520iT.

///M

Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :)
ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
Om föraren var utländsk så kan det mycket väl ha varit jag..

vilken dag var det förresten....?
ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
förresten, hur blev det med gokardkvällen ell har jag redan missat den....??
Jo, det var en utländsk förare. Tror det var förra måndagen! Kan ha varit i slutet på veckan innan dess rentav... Det satt en tjej i passagerarstolen också.

Gokartkvällen var i tisdags, så den har du missat tyvärr :/

///Masten

ThaMaztr - Fånigast nick på forumet? :)
ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
Låter som att det var jag !!
Synd , att jag missade Gokartkvällen.....men men ,det kommer väl fler tillfällen antar jag..!?
Om det var en svar coupe 2.8 med kromade gällar så är det nog den som hör till i Solna. Han har sin parkering bara 100 meter längre ner från BMW solna

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

kicki: inte intresserad av helvita baklyktor?
kolla denna länk:Länk

____

ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
har inte kromade gälar på min pärla, däremot så känner jag igen den bilen från ett samtal som jag hade med en kille från solna och den var till salu..( det var när jag var på jakt efter att köpa en ).

Z3c4 ever: jag läste länken , men förstod inte riktigt hur vita dem ska va.... A LA Lexus ... eller A LA ...??
bara det inte ser för mycket ut om du förstår va jag menar och det vore snyggast att byta till vita fram/sido blinkers OXÅ...
för ett bra pris så är jag absolut intresserad.
kicki: absolit inte Lexus. :-) lexus är lite vulgo. Helvita . det är rätt diskret. men ändrar charakter på baken rätt ordentligt. och ja, det ser bäst ut när även sido och fram blinkersen är helt vita då.

____

ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
kan man kanske se lite bildexempel ell nåt..?
hur många fler z:or finns det som vill byta till samma lycktor ( tänkte på att det stod att man måste vara minst 4-5 st beställande )..
MVH.
kicki.
om vi räknar med dig så är vi nu 4.
det finns lite ide förslag på Länk hur dem helt vita kan se ut. Men först måste vi vara minst 5
Jag funderade att faktiskt kontakta Z3 Registry i UK för att se om det finns intresserade där. det är nämligen så att det finns inte nån i hela världen som gör ersättnings baklyktor till Z3 Coupe så det borde inte vara svårt att få up 5 stycken tycker man…

____

ki
124
kicki.
z3 coupé 2.8/ 99"

911/964 C4 91"
låter bra ...
tänkte iaf att byta till dem små vita sidoblinkersen till o börja med...
nån som har erfarenhet av detta.... dela med dig tack..!?
på tal om det: jag vill oxå byta men nu såg ja att det finns veilside blinkers som har en kromad del i still med M gällar över blinkersen. sån vill jag ha men hittar den inte på veilside hemsidan...

____

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.