|
|
|
|---|---|
|
Tja..... Var på väg till jobbet idag..kom fram till bilen men kände inte igen den riktigt...trodde inte mina ögon när jag insåg att min vinge var bort(stora m-vingen)och den syns......någon jävle har helt enkelt ryckt bort vingen som sitter på 6 muttrar....och fixat massa fina repor efter skuvmejseln nu undra jag om någon har varit med om nåt liknade och om självrisken är samma är vid stöld....skulle vara tacksam om jag fick ta del av era erfarenheter med försökringsbolagen har hel försäkring på folksam...tack Det finns inget bättre än BMW ;) | |
|
Tjenare. Detta räknas som stöld och har du larm så brukar man slippa självrisken. Annars är det samma självrisk som vid vanlig stöld... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Tack för svaret bumper.....ringde och kollade upp de med försäkringen de sa att de inte spelade någon roll att jag har larm på bilen eftersom detta var utanför bilen.....kan detta stämma ??? Och är det någon som vet vart man kan få tag i en sån vinge ny alltså och ungefär hur mycket de kostar..tack Det finns inget bättre än BMW ;) |
|
Daytona |
Betala själrisken och beställ en hos BMW. Ändå försäkringsbolaget som ska stå för vingen och reparation av bakluckan. MIN EX:Länk |
|
Daddycool: Va har du för F-bolag? Min ögonsten: Länk |
|
|
Tja Jimmyboy jag har bilen försäkrad på folksam..fick papper idag om att jag ska visa bilen till en verkstad och att de skulle fixa den självrisken gick på 2000 för stöld hoppas de lackar den så att de blir bra och inga lack skiftningar...synd om älsklingen skulle bli ful :( Hur kräsen kan man vara egentligen ???någon som varit med om detta?? Det finns inget bättre än BMW ;) |
|
|
Daddycool: Jag blev av med spoilern på en Volvo 850 (2 ggr!) och har för mig att jag slapp självrisken eftersom det räknades som skadegörelse. Bilen hade larm och var försäkrad i Trygg Hansa. Kanske värt att tjafsa lite med försäkringsbolaget? En annan fråga: Vad har du för erfarenheter av Folksam i övrigt. Funderar på att skaffa en försäkring där. /Stefan |
|
| Finns kanske anledning att betala mellanpris för en hellack? Bilen är ändå 14 år gammal och om den inte redan varit omlackad så har den säkert sina skavanker. | |
|
Min bror behövde inte betala självrisken när tjyvar stal hans fyra navkapslar och radioantennen! Länsförsäkringar och BMW-originallarm. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.