|
|
|
|---|---|
|
Skall göra oljebyte snart och verkstaden jag talat med som kunde fixa det sammtidigt som bakbussningar byts använde castrol TXT longlife. Är den bra? Min körstil ställer lite högre krav på oljan än vad en normal familjefars körning skulle göra... Eller hur jag nu skall uttrycka mig... DAMiEN =============== Inquam Damno Tu | |
|
www.agrol.se har en olja som heter Spectra, API SL-klassad! Säljs bl.a. genom Länk Mvh |
|
|
Ingen som haft denna olja eller (taskigt med svar... hehe)? DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
|
Inget fel på den oljan! Fråga vilken viskositet den har, det finns både 5W-30 o 5W-40, 5W-40 är nog att föredra på en äldre bil, men 5W-30 går nog bra också om du inte kör hårt ofta. Båda är API SL-klassade. Mvh |
|
|
Jag är nog känd för att gärna trycka på gasen... ;) DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
|
Köp en 5W-40 på Biltema eller Rusta (båda är API SJ-klassade), om verkstan inte hade 5W-40 varianten. Annars köp en 5W-50 (obs! köp inte biltemas 5W-50) om du vill ha en olja som är tjockare vid höga temperaturer! Och nytt filter... Mvh |
|
| castrol txt longlife är en olja som är framtagen av castrol till audis nyare longlife sörvis och är äj rekomenderad att anväda i hop med andra oljor. | |
| Vem har pratat om att blanda oljor? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.