|
|
|
|---|---|
|
en kontrollampa lyste när jag startade bilen imorse... jag har inte kört den på ca 3 veckor innan imorse.. och senaste gången jag körde så fyllde jag i lite glykol i kylaren efetersom jag ville vara säker på att det finns tillräckligt med det.. om det skulle bli kallt... Jo så nu imorse så tändes det en lampa på färdatorn där det dtår chek coolantlevel..read the owner book!!!! . så nu till min fråga.. har jag fyylt förmycke vatten i kylaren? (varnar den om det är för mycke kylvätska i behållaren..?eller är det för lite?... det är ju iaf ebn bra bit över sträcket! Eller varnar den helt enkelt att det är för lite glykolhalt..% i behållaren?... Mvh hehehe lite rörigt kanske men.. Länk | |
|
nej det betyder att det är förlite vätska i behållaren, mitt fall var det givaren som spökade tändes i bland. sitter på undersidan av exp kärlet. //Peter |
|
|
Oki.. För lite kan det knappast vara.. eftersom det är "en bra bit över sträcket"... kollar givaren imorn då! Tack Mvh Länk |
|
|
Meddela oss gärna om det löste problemet. Torde finnas andra som kommer söka samma svar igen.. --- .. vassast på ön ;) Länk |
|
|
Hade samma problem på min 325'a, det var givaren som var kass. Sitter inskruvad underifrån i botten av expansionskärlet. // Joakim - AutoPower.se Länk |
|
|
Lätt att byta utan att demontera kylaren? Ifrån motorrummet eller underifrån? *hissa upp bilen* |
|
|
Hissar du upp bilen är den enkelt att byta. Försök vara snabb så du inte tömmer exp.kärlet. Gör det gärna med kall motor också, det gjorde inte jag så vätskan höll en lite obehaglig temperatur =) // Joakim - AutoPower.se Länk |
|
|
Tack för tipsen! Ska åtgärda så fort som möjligt. Irriterande check-lampa som lyser varje gång man startar bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.