|
|
|
|---|---|
|
Tänkte spänna upp diffen på en M5 E34 93a.. men den är uppspänd till max redan orginal.. finns inge plats för chims.. Tänkte svarva av lite på locket till diffen och lägga dit en fjäderbrick till.. Någon som har en bättre ide ?? eller har gjort det förut.... | |
|
Jag hade en sån diff på min förra bil, den schimsade jag upp 0,4mm funkade klockrent! Om du svarvar av locket så blir det inte nå bättre,jag tror du är på fel ställe ock letar... Gör så här: Ta ner klumpen från bilen,ta bort bakre kåpan,sprätta ur medbringarna så att själva diffen rammlar ut. På den ena sidan där medbrinaren går in sitter det en bultad platta med typ 6-8 st m8 bultar.Ta bort dessa och lyft bort locket. Då du har gjort det ser du lammelerna, klipp till en lämplig plåt, jag tog 0,4 mm och det blev perfekt! Sen är det bara att bulta ihop allting igen! Mvh/Tony |
|
|
Nu har jag dubbelkollat måtten i diffen,lägger man dit ett schims på 0.4mm så måste det ju bli 100% diff... Går max att få dit ett schims på 0.05mm , med 0.4mm så nyper man ju ihop hela paketet (går ej att få ditt locket,sticker upp 0.35mm).. så kan det vell inte ska vara.. :( |
|
| Jo,det är bara att skruva ihop fastän det sticker upp något,du ska ju spänna upp diffen så du måste "trycka" ihop det. jag schimsade 0.4 och det funkade perfekt....! | |
|
Det är så det funkar. Jesper V. schimsade M5 diffen som han hade på sin gamla 633:a på det viset. Jag har schimsat en diff till E30 på samma vis med goda resultat. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Nää det går inte att trycka ihop det... har BMW tillverkat diffar som har 40% eller mer ?? mina fjädrar ligger ihoptryckta till max orginal.. |
|
|
25% är deras lamelldiffar vad jag vet, även slungdiffarna E28 M535i TwinTurbo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.