|
|
|
|---|---|
|
I Motorjournalen så var begagnatobjektet den här veckan trevligt nog: BMW 850 I reportaget gavs priset på nya stötdämpare till 40 lapp runt om. Vi diskuterade på jobbet om det inte är vettigare att slita ur EDC:n och sätta in andra dämpare istället. Skulle det funka? Nån som har erfarenhet? /göran, gubbe/ | |
|
Klart de skulle funka men då får du välja komfort eller sport alternativt ngn halvmesyr. Med EDC får du tre överraskningar i en. :) |
|
Kid |
Johann: har din M5 som original eller tillval EDC liknande?. Som M5 förr i tiden med Nürburgring paket? Jag har för mig att min polares M5 3.8 fick byta alla 4 dämpare till det facila priset 7000 kr stycket exkl arbete. Hellre bilstein eller koni stötar som gör ett bra jobb. Men du har ju ACS DFC, ljusår bättre :) /Kid and his aimee BMW 540iA - 93 BMW 318i - 85 Länk Länk - min site. |
| man kan ju köpa en 850 utan EDC......har också hört att man kan "plugga" EDC systemet och byta till vanliga dämpare. | |
|
Kid, E39 M5 har inte EDC, vare sig original eller tillbehör. DFC är klart bra! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.