|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
haha moppeddelar =) hehe de va dagens du =) faktist så 15,000 var för en renoverad topp och de tyckte ja va för dyrt... tvungen o jobba över som ett svin för att få ihop dessa pengar de nu kostan... har ju trots allt bara haft bilen i snart 3 veckor. (surt) de e ju då 3 tidigare ägare före mej i sverige sen 97 och dom har vart över 30 allihop så man får ju hoppas att de inte sitter moppedelar under huven =) va de gäller vattenpumpen så är den troligen bytt nångång för de där plasthjulet alla pratar om var inte i plast utan de va i aluminium eller va de nu e för material... o oturligt nog så va ju den inte trasig när ja bytte den =( men nu e den HELT ny så... så nu får ja bara hoppas att inte toppen e helt åt h*lvete för då blir de annan motor. |
|
Good to know |
Toiny: Bara en tanke som slog mig..Var bilen helt utan vatten läckage när du köpte den ? eller var du kanske så inne på att bara njuta av nyförvärvet att du ej märkte något av felen..? |
| Lider med dej... | |
Good to know |
svinoleffe: Har du fått ordning på varket ännu... |
Good to know |
immer: Talade härom dagen med en skadereglerare som jag känner. Han letade efter en M3 till en kund som fått sin slaktad. Han talade då om att han sökt efter en fräsch M3:a till kunden i två månader har tittat på totalt 13 stycken..alla var mer eller mindre "helt slukörda vrak" hans egen uppfattning var att det är snorungar på 20-25 år "Som kör skiten ur dem" Det slutade med att de istället fick kontantersätta kunden då de ej från försäkringsbolaget ville bet för vraken. |
svintoleffe |
Kan du ta om det där, då du verkar skriva som en kratta. Om du syftar på att jag bara tok gasar hela tiden, då tycker jag bara en sak. Men det säger jag inte här MVH Leffe |
Bmw ludde |
Good to know: Man äger inte en m3:a för att söndagsköra i, servas de ordentligt och värms upp på ett bra sätt så borde dom tåla en hel del enligt mitt tycke. |
|
Vad jag erfar så är det oftast äldre individer som missköter sina bilar... handlar på biltema "för att det är ju så billigt och bra och så kan ju frugan köpa växtnäring på samma ställe" - själv köper jag ALLTID orginal delar och byter olja en extra gång mellan intervallerna tar bilen till konsum 250m bort "det är ju så bekvämt med bil" - tar bara bilen om det är sträckor som tar över en timme att gå kör med koppling halvvägs uppe "bekvämt med halvautomat..." - släpp ut koppling när du växlat klart! tvättar bilen högst en gång i månaden i automat.... skiter i att låta motorn bli varm innan man gasar Good to know> trevlig bil du har, hade en 320 -89 som första bil, fast jag råkade dra sönder gängorna till toppen med fälgkorset när jag blåste topplockspackningen utanför ICA då jag gjorde en burnout direkt efter en kallstart då jag precis hade bytt olja till 5 liter begangnad 5-56 från min mosters puch-dakota... Jag är förövrigt 20 år gammal /Johan -Mår dåligt utan M20- www.e30klubben.com |
|
Good to know |
tryggve: Se där ja...kul inlägg. |
|
Ja det är inte lätt att hitta en lugnt körd m3a. Finns väl en liten poäng med att äga en sådan också. jag hade då inte gubbkört med en sådan, men o andra sidan hade jag ju inte plågat livet ur den heller. finns väl gränser! Ste |
|
|
Tjenare. Har hört siffror på att om en E36 motor drar vatten, så är det i nio fall av tio en spricka i toppen och inte någon toppackning som gått. Hade detta i bakhuvudet när min började koka och när vi rev toppen så såg vi sprickan. Jag köpte en beg motor för 7000:- vilket ska jämföras att skroten oftast tar ca 5000 kr bara för toppen. Det är ju lite jobb att byta toppen, tex med vanos mm varför man sparar en massa på att köpa en hel motor. Du behöver tex inte köpa sotningssats plus all tid som går åt. Mitt tips är att köpa en hel motor och sälja din gamla bottendel och/ev trasiga toppen till någon som trimmar för kanske 2000 kr. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Good to know> Ja ursäkta kunde hålla mig.... men jag har fått flera pikar av äldre människor när jag hållt på och meka, "Jaså, har DU kört sönder bilen, tung gasfot förstås....", men det du påstår är samma sak som att säga att alla som fyller 50 köper en Porsche eller att alla från turkiet luktar lök och kör BMW 7 serie, dvs. fördomar. /Johan -Mår dåligt utan M20- www.e30klubben.com |
|
|
Ska du sälja den så kanske jag är sugen på bottendelen till mitt bygge! Ste |
|
|
Good to know: de va inte ett enda fel på bilen när ja köpte den förutom 2st trasiga lampor! först 4 dar efter så förlorade ja värmen och vatten.. de började med att ja åkte till macken och skulle kolla hur mkt glycol ja hade i... efter att ja stängt kärlet tog de ca 2km innan vattnet gick o bilen började gå varm. sen började strulet.. Ste: ska ha de i åtanken ifall de blir så... får ja förhoppnongsvis veta i mitten av nästa vecka... |
|
|
"alla från turkiet luktar lök och kör bmw 7 serie" om ett skratt förlänger livet så har då tryggve lagt på ett par år på min totala ålder :) |
|
| kanske borde påpeka att det var tryggves exempel på fördomar som jag skrattade åt och inget annat... | |
|
japp skriv upp min mailadress bara som finns i min profil Ste |
|
|
jaha då e bilen inne på verkstaden då... får den troligen ikväll me massa tur! de va toppackningen som hade gått för mej =( surt som fan men nu e de snart fixat =) perfekt till snön kommer =) va ja nu undrar e ang att man ska efterdra toppen? hört vissa säga de! är de så o e de nått man gör själv eller bör man åka till verkstaden så man inte drar paj nånting.... inte råd me fler missöden nu! |
|
svintoleffe |
Jag vet att på e-30 så ska man inte efter dra toppen när man använder nya bultar och packning, man behöver inte göra det på e-30 moddelen ialal fall. MVH Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.