AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.530

Fick dommen igår =(

Sida 1 av 2
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
jaha då fick man dommer från BMW igår då... va inne o kollade varför ALLT mitt vatten försvan hela tiden...
och de blev ju som ja befarade!
oljelocket = kritvitt i princip.
olje-stickan = ljus kolasås =(
får punga ut me 10 papp på en satans packning!!!!
de e ju skoj nästan jämt!
fick ju leka 4 hela dagar me bilen iaf =( *surt*
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Är det topppackningen så kan du väl byta den själv eller någon som kan mekandet.. eller vad var det för packning.. 10 lät dyrt

Ste
Bmw ludde
Kolla upp andra fimor, bmw är svindyra!
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
jo de va toppackningen. jobbet var inte dyrt men de e ju inte bara den packningen tyvärr.. sen ska toppen planas och provtryckas för att se om den e hel vilket ja verkligen hoppas.
så ja tycker de e lika bra att lämna bort den... har ingen plats eller kunskap att fixa sånt... då går säkert bara nå mer sönder =(
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
javet men ja känner killen så får se hur de blir!
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Okej synd att du inte har möjlighetrerna.. Har bilen rullat 15+ så hade jag personligen köpt mig en beg motor istället. Men som sagt kanske inte så lätt när det är som du sa innan.

Lider med dig.. sura pengar att slänga upp

Ste
Bmw ludde
tråkigt sånt, men planing av topp + packning kostar runt 2000 kr, de tar ju för mycket för arbetet.
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
sotningssats ca 2300:- inte bara en packning ju =( passar på o byta alla på en gång så e de gjort!
planing + provtryck vet ja inte men nån tusenlapp...
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
Ste: enligt mätarn så har bilen bara rullat 12600 mil

men de suraste av allt är att ja bara ägt bilen i 2½ vecka o den har nu stott i snart 2.. =((
Bmw ludde
Visste inte att man köper en hel sats =(
-har sett många som säljer motorer till 325 för runt 10.000
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
inte ja heller =( men har för mej att bara topppckningen gick på 650:- om ja inte såg fel på datan!
jo, sett motorer ja me men vill hellre laga för så vet man att de e fixat sen... köpa en motor för 10 som ja sen måste renovera för 10 känns mer surt =(
men om toppen e åt h*lvete oxå vettefan va ja gör....
Bmw ludde
Är inte toppen ganska tålig?
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
jo ja hoppas de... va ja vet så ere såhär.
har man vatten o oljan så har packningen gått...
om de oxå är olja i vattnet så har toppen gått... så sa dom på bmw iaf. och ja har ingen vatten i oljan så toppen e väl ok.
men om man kör bilen varm så den kokar ryker ju toppen på en gång... aluminium =(
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Din kompis var rätt dyr...

Bor du i Sthlm?

Mvh
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
jo ja vet de e svindyrt.. men men.. då blir de bra gjort oxå...
bor i södertälje.
inte forskat så mkt i fler ställen... kan inte åka med bilen så tar mej ingenstans me den!
eller kan o kan.. visst kan ja men den dricker satans mkt vetten!
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Har du inte kört den för varm så tror jag du klara dig från sprickor i Toppen. Själv lyckats bränna en packning en gång.

Men låt säga nu att du har spräckt den så tar europa delar 7000 för beg motor, eller de gjorde det för ett år sedan med Box och K härvan till.

Om detta kostar 10 papp. hade jag absolut köpt en annan motor eller kanske inte bara om det nu vore en simpel packning.. nu har ju jag tillgång till att meka. men är toppen sprucken så hade jag inte tvekat 1 sek iallafall på att skaffa en Beg motor.. inget snack om saken. men det är bara mitt tycke..

Lycka till iallafall.. Hoppas du har turen på din sida

Ste
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
jo om toppen har gått blir de ny motor! elelr ja, bättre begad.
annars blir de ju fan halva bilens värde som man får punga ut... har inte riktigt råd me de precis efter inköpet av den!

europadelar sa du... ska kolla de....
svintoleffe
Toiny
Det behöver inte vara vatten mi oljan för att toppen ska ha lämnat in handsken.

MVH Leffe
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
svintoleffe: nej de e klart.
men han sa att oftast e de så.... så man kan ju bara hoppas!
Good to know
Toiny: Kolla med www.vege.se de har både beggade toppar samt helt fab-nya för: 8,500:- inkl ny kam vippor,ventiler...ja hela rubbet splitt nytt.
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
Good to know:
har redan pratat med dom och om ja skulle köpa en topp av dom skulle den gå på ca 15,000:- och då var den renoverad. pratade med en säljare i telefonen.
En ny motor däremot skulle ja få för 28 papp + moms... tyckte de va en smula saftigt faktist...
var har du fått dina priser ifrån???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.