|
|
|
|---|---|
|
Vad kör ni i era e32. | |
| Statoil 98 oktan. :) | |
| fotogen,grön diesel,lacknafta och polsk 87 oktan.... | |
| Blyfri 98 samt 10% flygplans fotogene | |
|
98% bensin, 1,8% etanol, 0,2% 2-taktsolja eller Redlineoils waterremover. |
|
|
90% 108 oktanig racing bensin , 5% etanol , 1% metanol , 4% flygbensin (fotogen) , samt alltid en flaska STP-injection cleaner och några kapsyler castrol racing 2-takts olja. (okok , inget av det där var sant , men jag vill väll också framstå som att jag kör mina gamla skrotbilar på exotiska bränslealternativ ?) FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
Hehe! Använder bara etanolflaskan för att "lösa" upp oljan/medlet och få upp lilla luckan i röret. Halterna varierar helt klart... =) Mvh |
|
|
hur mår katalysatorn av 2-taktsolja egentligen ? :-) min kompis hade en bil som drog lite olja och hade svarta avgaser , "äh skitsamma , bilen går ju bra iaf" mm.. sedan pajjade katalysatorn ihop efter bara några månader , värdet innan och efter katten var exakt samma... hehe FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
Tror den klarar sig faktiskt, ingen dimma bakom bilen iaf. =) Förra besiktningen gick strålande, förutom småläck på avgasröret, men det blir väl nerslag nästa gång... Ska du börja plocka ner 730:n imorrn eller? |
|
|
nja... ja skulle plockat ner den igår fredags , men sen fick man ju veta att det "KAN" gå att byta den främre vippan utan att lyfta toppen , så känner mig lite förvirrad och deprimerad över detta och vet inte riktigt vad/hur ja skall göra. Sen är det så träligt att ta pendeltåget ut till verkstaden , har ju bara 730:in att åka i på vintern :-( är en bra bit att gå och duggregnar ju ute för jämnan.. tror det lutar åt att sitta hemma och deppa hela lördagen , har ju endå inga vippor att sätta dit förens tidigast onsdag om man beställer på måndag. man är ju mindre sugen på att kosta på bilen en sotningssats , nya vippor , toppackning etc. när man precis köpt den... Får väll gå ner till kiosken å köpa en bingolott , sälja bilen köpa en volvo och rätta mig i ledet som alla andra.. :-) om inte annat kan man ju vinna en volvo på bingolotto :-) FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
Hmm, du kan inte köpa nåt skrot över vintern? Fast har du två bilar redan kanske det inte känns så roligt att skaffa en till... Mvh |
|
|
Precis , meningen med 730:in var att den skulle gå som vinterbil , "tyvärr" hittade jag ett så pass bra exemplar att ja egentligen inte vill köra den heller på vintern , skulle egentligen rostskyddsbehandlat den i helgen men nu pajja ju motorn... får hoppas det går smärtfritt att reparera den. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.