AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
997

Bildiagnos på bilprovningen?

Dr
116
DrScream
328 Cab -95
Hej ska ju köpa mig en 740 E-38. Undrar om någon gjort en Bildiagnos på bilprovningen? Undrar nu om det är bra att göra är det som ett m-test? Kostar ca: 820kr verkar vara väl värt det iaf.

Mvh Daniel

De är ungefär som ett konditionstest på bmw. samma pengar också ungefär. Kollar avgasvärden, samt under bilen, bär/länkarmar bussningar, missljud rost osv.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Hej,
Jag köpte en Stratus cab i våras och den lät vi göra bildiagnos på i Lidköping via handlaren, tre månader senare vid ordinarie besik. fick jag anmärkning på att ena bromsslangen var lite skavd. Bilproningen anger oxå i sin info att deras "belastning" är ngt avgörande för hur ingående testen blir.
Jag tycker att den testen var lite bortkastad så om du har tillgång/möjlighet till att göra M-test eller lämna den hos BMW så gör det istället.

Mvh
Daniel.g
pa
42
parf
Honda Civic
Välj M-test. Mest för pengarna. Ett biltest hos bilprovning är för de som inte kan så mycket om bilar överhuvudtaget.

Parf
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag rekommenderar en M-test i detta fallet...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Dr
116
DrScream
328 Cab -95
Hej har nu vart o kollat på den igen...den e verkligen i fint skick och han som va med mig o provkörde som vet lite mer, sa att han inte märkte något konstigt, den växla som den ska och gick som...väldigt bra!

Verkar inte finnas tillgång till M-test i närheten där, och försäljaren verkar inte vilja åka 20mil för det heller, men han kan lämna in den på Bildiagnos imorgon.

Sen så när jag lyssna på motorn hörde jag ett litet knackand ljud från den på den sidan man fyller på bromsvätksa..vet inte om det är nåt att oroa sig för efter som den gick ordentligt!?

Mvh Daniel

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.