AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
722

behövs briefet?

hej! skall åka och titta på en importerad e38 om en liten stund. hoppas på ett snabbt svar. =) jag undrar om man måste få med breifet om bilen har varit i sverige sedan 97? bilen är en 740 -95.
mvh jörgen
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Fahrzeugbrief behåller bilprovningen vid regbesiktningen, så det kan du inte få. Däremot kan det vara bra att ha en kopia på det.

Lycka till!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Briefet kan du inte få med. Mig veterligen beslagtas Fahrzeugsbrief av den besiktningsstation som registreringsbesiktigade bilen när den kom till Sverige. Du kan däremot ta kontakt med den stationen om du vill ha en kopia på Briefet!

Eller är jag ute och cyklar?

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Scheckheft
Hej
Vid regestringsbesiktningen behåller bilprovningen det tyska Originalbriefet. Om bilen är reggad i Sverige behövs alltså inte Briefet. Däremot är det bra om det finns en kopia så att man kan se vilka personer och hur många som ägde bilen i Tyskland. I fall man vill göra lite efterforskningar om bilens historia.

Mvh
Scheckheft
___
Länk
Puh. det var bra det. Är gott nervös nu... skall åka och kika på en några mil härifrån och vill inte göra en sån dunder tabbe.
Tackar för era snabba svar. Mvh Jörgen
Hmm, kvittade nog om han hade haft alla papper i världen... Vilken rishög det var.
Rost bägge skärmkanter bak, hemma plastad skarv innan för höger bakdörr mot tröskeln, rost på nedre kanten av bakluckan, rost på dörr speglarna under midjelisterna (alla fyra). höger b-stolps panel hängde lös och svängde, askkoppen i mitt konsolen var lös och låg där och skramlade och gick inte att stänga... handskfackslåset funkade inte utan farbrorn hade givetvis tagit fram ett kardborreband och några skruvar (!) och skruvat fast bandet ute till höger på facket så att det gick fint att öppna det med ett litet ryck...

Motorn lät fint frånsett ett lite störande ljud som inte lät högt eller mycket men dock fanns där hela tiden. g-g-g-g-g-g-g-g på tomgång typ. Svårt att beskriva ljud i skrift men han pratade om en ventillyftare som kostade en 100:lapp st ca...
I motorrummet var det blött av servo eller växellåds olja, vet inte vilket men det var rejält blött under bilen av denna olja likaså..
Blev så besviken.. Men men, det kommer säkert fler tillfällen.
Han hade satt ut bilen för 75 000 i dagen nr av Bohusläningen. Så om nån funderar på att kolla in denna bil förvänta er ingen pärla.
*suck*
Scheckheft
Hej
Läs vad powertoy skrivit i denna tråd Länk
Mycket tänkvärd. Ha nu inte bråttom med köp av en E 38 utan åk och titta på många exemplar och jämför Det exemplaret du tittade på kan fungera som reservdelsbil hemma på gården.

Mvh
Scheckheft
___
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.