|
|
|
|---|---|
|
Mina torkare och spolare har spårat ur totalt! De sätter igång att veva å spruta närhelst de vill, och de går inte att stänga av! Spolarpumpen har jag kopplat ur nu, men torkarna går titt som tätt... Ibland gör de 3 vändor för att sedan lägga av en stund, och ibland verkar det som de aldrig ska sluta. Det verkar som det oftast börjar vid inbromsning eller om det guppar till lite, men däremot om man accelererar hårt så håller de sig lugna... Blir lite dyrt att hålla på och ge fullt jämt bara... Kan det vara nåt jordfel eller nåt...? Nån som känner igen sig? ///Fredrik | |
|
jag skulle gissa att det är glapp i torkarspaken, prova att koppla ur den och se om det fortsätter, annars skulle det kunna vara reläet som strular. Funkar torkarna som de ska annars, d.v.s när du sätter igång dem själv så att säga?? /Niklas |
|
|
Ja, när jag får tillfälle...(när de inte håller på av sig själva...) Nu på sistone har de gått oavbrutet! Nån som vet vilken säkring de ligger på? ///Fredrik |
|
|
Då är det nog glapp i spaken, koppla ur och kolla, borde sitta rätt lättåtkomligt.... /Niklas |
|
|
Har kikat runt lite här på forumet, och det mesta pekar på relät eller mikrobrytaren som sitter vid torkarmotorn och talar om när det e dax att lägga av.(när torkarna e nere). Skulle nästan kunna tänka mej att det e den brytaren, för då "letar" ju motorn efter "bryt"-läget, men hittar inget... eller......? ///Fredrik |
|
|
Boxade lite på relät förut, men det hjälpte inte, så nu får jag åka utan säkring tills jag hinner fixa det seriöst... ///Fredrik |
|
|
Tjena.. Har precis samma problem på min bil. Torkarna går iallafall på säkring 5 i min bil, så den kan man ju rycka. Var på spaken för att koppla ur den, men den var lödd, så jag får prova när jag har grejer med mig. Denna tråd har ju blivit lite gammal, så någon som har detta problemet kanske redan har löst det. Skriv gärna en rad i så fall och berätta. /Andreas |
|
|
Hallå, rätt gammal tråd men ändå. Jag precis samma fel, spolar o torkar till man sliter ut säkringen. Skulle vilja få bort spaken, är de någon som vet hur man får bort plastkåpan som sitter under allting. Har fått bort de två skruvarna men kåpan sitter fast precis vid ratten någonstans, vågar inte slita riktigt ..::Robban::.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.