AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.466

80km/h i en feeet stolpe

Sida 2 av 2
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Alltså det var inga som helst problem med smällen... blev lite röd på ena handen, säkert av krutstänk eller nåt, men inte var det nåt med hörseln.. som en kraftig kinasmällare eller nå..
Var ut på krogen dan efter.. dyngpackad =)
Funkade bra att dränka sorgen! (tillfälligt..)

Jodå.. jag har blivit rejält terrad för både det ena och andra.. hehe.. hela stan vet att jag kvaddat fet bilen!
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Det känns som om den offrade sig själv för att rädda husse...
Trots att jag var fullständigt idiotisk! Den ställde upp för mig en sista gång... *suck*.
Den absorberade hela smällen med fronten, kupén är helt intakt (förutom ratten med airbagen då).
Man är väldigt skraj för att tinnitus skall bli värre då man redan har det. Faktiskt så tycker många att det skulle vara bättre att vara döv om man slapp tinnitus, men så illa är det inte för mig nu iallafall.

Självklart så föredrar man att bli räddad av en airbag än att knoppa av, men jag undrar bara hur illa det smäller... Kan säga att jag använder öronproppar dagligen i olika miljöer, tex om jag måste spika, köra gräsklippare, gå på krogen etc.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Bjoerck: som jag skrev , det går alltså inte att diskutera detta om man inte själv vet hur det är att ha tinnitus.
Vet man inte hur det är så saknar man alla referenser opch det är HELT omöjligt att "tänka" sig in i situationen , det går bara inte.
dessutom är det inte säkert att man avlider utan airbag.

FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-)
johan_S: synd att det händer sådant. riktigt fin bil dessutom, var på englunds i veckan o "råkade" se den...

måste bara fråga varför inte vinterdäcken hade kommit på ?
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Hade inte hunnit köpa nåra.. hade en uppsättning Micheline Alpine, vilka nog är lika bra som sommardäcken...
Har egentligen kört omkring med gammel volvon, och låtit 750'n stå. Kunde inte hålla mig från att ta ut den på en sväng dock.. =/.
Det jävligaste var ju att det var asfalt överallt där jag kört.. så jag körde därefter. Helt plötslig kom denna förbaskade isfläck och friktionen var i stort sett NOLL. Det hände ingenting när man rattade eller bromsade...
Har man bara någon procents grepp så brukar man kunna reda upp det mesta, men i det här fallet var det heelt omöjligt!

Fyfaan vad jag saknar den!!! Det var så skönt när V12an bara matade växel efter växel! Och bra gick den!
som sagt var... riktigt synd att det hände.

tänk om man har råd att äga en sån bil nån dag...
Ma
17
Masen 9
BMW 750i -96
Hej Johan !
Tråkigt med din bil vilken skrot går den till samt vilken bil var det du hade.
Behöver en Amplificador nr 65126905119 so mär trasig på min bil samt centrallåsmotor höger bakdörr.
Kanske någon annan vet vad jag får tag i detta.

Masen 9
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.