|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Skroten nästa... Gör som jag TÄNKTE göra.. köp vinterdäck!! *RIP* | |
|
NEEEEEEJ! Sådant här får inte hända våra vackra bilar... Lider med dig... R.I.P. /E38B12 |
|
Scheckheft |
Hej Jäkligt trist. Men huvudsaken att alla klarade sig helskinnade från olyckan. 80 km/h - det måste ha varit en rejäl smäll ... Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Tråkigt med bilen, det viktigaste måste ändå vara att man själv klarar sig. Hur blir det med försäkringen om man inte har vinterdäck när man ska ha det om olyckan beror på halka? /Per |
|
|
Jo det är otroligt synd.. jag var väldigt nöjd med den. Motorn gick kanonfint.. allt funkade, skicket var kanon, och den var väldigt väl utrustad... Lag på vinterdäck blir det väl 1a december? =) Scheckheft: Smällen var riktigt rejäl.. den står utanför englunds om du vill se.. Motorn är upptryck mot torpedväggen bl.a. All el verkar dock funka, inklusive TV/navi, softclose luckan, larm+centrallås, varningsblinkers (som aktiverades med automatik), torkare, instrumentering, ja allt var igång... UTAN front =) Jag klarade mig helt utan en skråma... Airbagen var riktigt skön! En sak har jag fått bekräftat... ALDRIG en ford fiesta el dyl. Och en sak till.. DSC o.d. är jättebra, men är det nog halkigt eller om det går nog fort är det totaaalt verkningslöst. Så varning! |
|
Scheckheft |
Hej Johan: ska ta mig en titt på bilen nu efter jobbet. Vinterdäck from 1. december dock brukar jag dra på mina i oktober. Huvudsaken dock att du klarade dig. Får man var det hände? Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Johan_S : Fick du inte ont i öronen när airbagen smällde ? alltså var det inte en rejäl smäll ? tur att du slapp personskador ! FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
Nja, det tror jag inte.. jag var inte så bekymrad över mina öron just då... hehe.. Fyfan.. har legat vaken flera timmar och ältat i natt... buhuu.. Nu måste jag tänka ut vad jag ska ha för nån bil till våren! |
|
|
Tråkigt tråkigt, lider med dig Johan. Ny bild 19 Nov- Länk |
|
| Kan man få se en bil på det tragiska | |
Scheckheft |
Hej Johan: tittade på bilen igår. Ingen vacker syn. Tur att bilen tog hela smällen. Förstår att du är uppriven och ältar det som hänt. Ingen rolig upplevelse. Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
"Fyfan.. har legat vaken flera timmar och ältat i natt... buhuu.. Nu måste jag tänka ut vad jag ska ha för nån bil till våren!" Det enda raka du kan göra nu är att köpa dig en 750:a :-) |
|
Scheckheft |
Hej Bild på förödelsen i lördagens NSD Länk Hoppas det ordnar sig för dig Johan. Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Jäklar.. Ny bild 19 Nov- Länk |
|
|
Var och såg bilen i lördags och man blir lika ledsen varje gång man ser en fin bil demolerad,mistänker att du fått höra en hel del angående att du hade sommardäck. ---- Länk |
|
|
Tur att du inte körde på en människa istället för en stolpe säger jag då . // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Appropå airbag... jag har tinnitus och är jäkligt ljudkänslig så man undrar ju vad som händer om airbagen skulle lösa ut :-/ Erfarenheter? Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
erito : det var precis det jag tänkte på. själv sätter jag mig inte i en bil med airbag , och absolut inte om coupen är liten, mardrömmen är farsans wolkswagen transporter (liten lätt lastbil) , otroligt liten coupe och dubbla airbags. det går faktiskt inte att stänga dörrarna utan att bli döv såvida man inte vevar ner rutan , dörrarna lixom "fjädrar" emot det lilla utrymmet i couupen (luftrycket) , när man skall stänga dörrarna. jag vet folk som fått tinnitus av att airbagen smällde , samt de som fått 1-4 veckors hörselnedsättning . |
|
| wadel: Kanske bättre att bli döv än död? | |
|
bjoerck : vi talar inte om att få nedsatt hörsel eller att bli tillfälligt döv. Vi talar om att få tinnitus , en helt annan sak. Men har man inte själv upplevt det , så kan man definitivt inte förstå ens 10% av hur det är att leva med det. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
| Så du föredrar att dö istället för att leva med tinnitus? Misstänker att det inte är en angenäm upplevelse att lida av tinnitus men om en airbag kan rädda mitt liv men som "biverkning" ge mig tinnitus är mitt val enkelt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.