|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
En kompis snackar om att han ska köpa en M3 E46 Cab från Spanien och visade lite olika bilar på mobile.de Det som slog mig var priserna, det kan ju bara inte stämma! Se här t.e.x Länk En M3 E46 Cab för 270 000:-....Kan ju inte stämma. Fanns 4 st liknande från Spanien för under 300 000:- och från olika säljare. Stämmer priserna? | |
|
Det verkar so det stämmer. Titta på den här sökningen Länk Den för 328' är en -03, därav verkar det rimligt eller till och med dyrt med 270' för en -01. |
|
|
Men jag tycker det låter alldeles för lågt ändå. Är det nåt pålägg på priset som man måste göra? För annars är det ju bud på att ta första bästa flyg ner till Spanien o hämta hem en 01a för en 270' och sen sälja den här hemma för 400' |
|
| Ja det låter märkligt. Jag vet inte hur importreglerna ser ut, kanske någon annan som kan upplysa oss? Gäller vanliga importregler kan du boka biljett åt mig också så sticker vi ;) | |
|
Tjena K.Kierkegaard! Så du håller till här på BmwPower. Pluggar på samma skola som du, BBA. Philip, vi har snackat tidigare. Så du kör Z3 coupe 3.0, härlig bil! Tycker själv att Z3 coupe är riktigt snygg, kör själv en. Ska du byta till SLK eller? |
|
NOLL7NOLL |
Nja, om du går in på Länk Så ser det mer rimligt ut. Verkar vara för bra för att vara sant annnars. |
|
Tjena på dig, är det Philip från Malmö? Samma EBS? Det är inte jag som kör Z3, det är morsan så den står hemma i stockholm =( Men det är ju kul ändå. En SLK är intressant, vi får väl se vad det kan bli...eller efter den här diskutionen en M3 kanske ;) Va kul att du kör M Coupé, håller med dig, riktigt snygga bilar. Vore kul att titta på den någon gång. |
|
|
Om jag har för mig så annonserar de iblend ut leasingbilar och annat på ett litet lustigt sätt. framförallt i Spanien (har ett svagt minne att detta diskuterats för ett halvår sedan). Men om man kollar i annonsen så verkar ju det som om den kostar 270kSEK som typ är 65% av vad de kostar i länken som 070 anger ovan. |
|
| Japp, det är jag. Vi kan ta en tur i den en torr dag om du vill. Ska du till jubileums festen imorgon? | |
|
Ja det skulle va kul, har aldrig åkt M Coupé, men jag anar att det skjuter på bra mycket värre än 3,0an. Jag ska troligtvis till jubileumsfesten, så stöter nog på varandra. |
|
|
Någoan mer en jag som har tänkt på dom 2 oranga ljusen på stötfångaren fram lite usa stil och reg plåts hållarna som är för usa storlek. Ändrar man sökningen på mobile, så man även för upp cupe modellen...ser man att dom har inga sånna där ljus på stötfångaren och har vanliga eu storleken på reg plåtarna. |
|
|
MNS_M3: Det var ju lustigt. Spanien kanske tar in sina cabbar från usa då. Men är det ingen som vet varför det är så låga priser? Får väl anta att det är som CoolBlueM3Coupe säger annars, att dom annonserar på annat sätt. För annars hade det väl strömmat in spanienimporterade m3,or här i sverige och det gör det ju inte. |
|
|
Borde inte vara några bekymmer att ta in i Sverige alls. Enda abret kan vara att de annonserar utan moms eventuellt. Dessutom är det en bit att köra hem alternativt ta på en biltransport. /Simon |
|
|
Spanien är med i EU så det enda som kanske är "borttaget" skulle ju vara momsen, eller om det är leasing. Det är ju bara att ringa o kolla om det är jackpot eller inte... Såg en M3 -01:a säljas för 359.000 på blocket. www.autoscout24.xx har aldrig några billiga bilar... Mvh |
|
| M3:an kostade visst 349.000...: Länk | |
|
rob_t_j72: Som är import 02 och skruvad mätare enligt länken: Länk |
|
|
Köper alltid bil på skick istället för mil. =) Tror inte heller att den gått under 11-14000 mil Mvh |
|
| de går min polare köpte en m3 cab för 215 000 de va en 2001 jävla bra skick , men instrutions boken va på spanska de enda negativa, | |
| mr mpower: Låter misstänkt, varför säljer man en bil för 215.000 när det är enklare att hitta en för det dubbla? Man kanske ska ta sig en tur till spanien... | |
|
Här är en ganska billig -01:a : Länk /Micke |
|
| Jag misstänker att e46 m3 kommer ha ett ganska stort tapp när dom börjar närma sig 10k mil och alla form av garantier är slut. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.