|
|
|
|---|---|
| Har upptäckt att kylarvätskan försvinner. Började med att kolla kylarn, verkar hel. Kolla sen värme packetet, inget där. Blev mycket orolig....kolla oljan & avgaserna, inget där. Sen upptäckte jag en svag doft av glykol i motor rummet o att ett fräsande ljud mellan motor o torped. Har inte hunnit titta så noga men mistänker kylar loket eller nån slang eller rör. Har bytt till det uppdaterade kylar locket. Nån som har nå tips? | |
|
Va jävlig noga med att temp mätaren inte går upp mot rött!!!!!!!!Man kan i bland på benzin stationer få låna en typ pump(provtryckning)som man skruvar på kylarbehållaren och pumpar upp 2kg,bar så blir det tryck på kylsystemet. Och så kan man lungt tittat vad de läcker...Man säger att man provtycker systemet kapten |
|
|
Jag hade samma problem med min bil. Jag lämnade bilen till en mek som provtryckte kylsystemet och resultatet blev ett nytt lock på expansionskärlet, efter det blev det bra. På min bil sjönk nivån ca 2lit. men den blev aldrig varm enl. tempmätaren. |
|
|
Var en läckande vattenpump...blev inte så dyrt dock 4000:- med lite annnat smått o gott som behövdes åtgärdas... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.