|
|
|
|---|---|
|
Var det nån som såg det när dom riggade sina egna fel och lämnade in på Fords märkesverkstäder? Skrämmade när en verkstad slarvade med bromslangen så den läckte bromsolja. Synpunkter på programmet? | |
|
Skrämmande resultat! Det är tur att man skruvar själv på mina bilar, och att jag själv inte slarvar med andras bilar! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Undra hur många gånger dom kan köra samma koncept lika länge som det finns bilmärken???, för en 3-4 månader sedan så åkte dom runt med en folkvagn till olika Dinbil verkstäder i 08. Men stora varierande resultat, inget förvånande, märkesverkstäder är inte bättre än så där. ///MVH Hasso Länk |
|
Det var verkligen skrämmande att se det programmet! Har de kört samma mot BMW ännu? |
|
|
wolv: Nej, inte än vad jag sett Men De borde göra det tycker jag. Dessa program är väldigt nyttiga, då verkstäder kommer till insikt med att dom inte kan uppföra sig hursomhelst samt blåsa folk hur dom vill. De är annars ett knep man kan ta till om man får dålig service:) Hur går de med jakten på V8 ? BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Wolv: Frågan är om det behövs, Vi Bilägare har gjort detta i flera år med andra märken och det ÄR lika illa som programmet igår visade. Det gäller att man känner till vilka mek. som är duktiga än var man lämnar in bilen, tyvärr (bör tilläggas). M V H Stephan |
|
|
wendtan: Det går upp och ner, just nu upp ;) Stephan: Sant...visste att det var illa ställt med många märkesverkstäder, men så illa kunde jag inte tro. Som jag förstod så har de andra tidigare testade verkstäder varit previs lika dåliga. |
|
|
Om man tänker efter så är det ju igentligen inget svårt att " hitta på" andra fel för en person som inte vet någonting om bilar. Han/hon som lämnar in bilen vill ju slippa problemet och litar på personen i fråga som repar bilen. Blir ju svårt att hävda motsatsen så att säga. Det är det som är skrämmande. Att man inte hittar ett fel kan man ju förstå. Men då kan man inte utnyttja kundens okunskap. Tyvärr är det så att det är vanligt att man får ett litet fel att låta stort och blir således dyrt. Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
|
Ja... som sagt... jag är glad att jag känner dom på BMW i Mölndal så väl som jag gör.... för jag är inte orolig när jag lämnar in bilen där i alla fall. |
|
|
riktigt skrämmande att se programmet..det värsta är att detta gäller ju säkerligen för alla bilmärken, inte bara ford! bra att detta uppmärksammas så att inte alltför många behöver betala överpris och stå ut med dessa fasoner! BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
| Där har vi bilverkstäderna i ett nötskal, men med bilmek löner på 15000 kr i mån så är det väl vad verkstäderna får för pengarna. Som jag sagt förut bilmeksyrkes status måste upp med en högre utbildning och kanske ett grund certifikat för att få mecka yrkesmässigt med andras bilar. Med detta i botten så kommer lönerna upp och endast de duktiga blir kvar i yrket som biltekniker. | |
|
Husse: Med högre löner kommer också högre priser. Kolla vad det kostar att serva en bil i Sthlm där alla omkostnader är högre för verkstäder. De riktiga bilmekanikerna finns inte att hitta på auktoriserade märkesverkstäder. Märkesverkstäder byter endast komponenter och kan ingenting om att laga en bil eller felsöka. En duktig mekaniker hade hittat felen på Insiders bil snabbt. Märkesverkstaden däremot pluggar in bilen via OBDII och får ingen felindikation på vakuumslangen. Således får de stora bekymmer. Komponenter börjar därefter bytas genom "trial and error"-metoden. Detta blir dyrt för bilägaren. |
|
|
Ännu ett skäl att fortsätta lämna mina bilar till den lokale mekanikern i byn där jag bor. Han gör alltid ett mycket bra jobb och engagerar sig väl i alla bilar han får förtroendet att arbeta med. Är viktigt för honom att göra varje kund nöjd, annars förlorar han snart alla kunderna. Till skillnad från de stora märkesfirmorna som alltid kommer att ha fullt upp även om de missköter sig. /Martin Min bil: Länk |
|
|
vad har bmw fått för resultat i "vi bil ägare då"? Insider har väl gjort 3 sådana program? Volvo,VW och Ford..nån som vet vem av dom som fick sämst betyg? |
|
|
Jag tror att verkstäder på mindre orter är bättre än på stora om man ska generalisera. Precis som RacerMartin säger är den mindre firman mer mån om sina kunder då rykten sprids mycket fortare på en mindre ort. Jag skulle aldrig komma på tanken att lämna in bilen på service hos en storstadsfirma. Jag vågar inte chansa! |
|
| Vet nån om avsnittet finns på nätet nånstans? Missade det tyvärr. | |
|
Brukar alltid rigga lite saker så att man ser att dom varit där och bytt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.