AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.101

Fick mina nya vackra fälgar igår :)

Visa användare
253
nysa81
130i M-Sport 9/2009
Hej

Tänkte bara sprida min ofantliga glädje och meddela att mina 18-tums fälgar anlände igår, dock får jag vänta tills sommaren innan jag kan säta dit dom. Men ändå, vilka skönheter.

Hej o tack för mig.

Bob Marley and the Wailers
Praise Je Jah!!
Vad blev det för några?

/Manray/
Visa användare
253
nysa81
130i M-Sport 9/2009
Det blev fälg nummer 58, se bild på www.specialfalgar.se
BM Black - 18 tum

Nu måste jag bara införskaffa mig i en stöldbultsuppsättning, vilka är bra/dåliga, egenskaper, nån som har erfarenhet av märke osv osv. Gärna tips!

Bob Marley and the Wailers
Praise Je Jah!!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Bäst men dyrast är intera-sverige. De svarvar till låsbultar som gör det riktigt svårt att ta av hjulen utan rätt verktyg.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Skaffa gärna flera olika modeller av lås, det gör det något svårare för de längfingrade. BMWs egna är bra och billiga!

Göm nycklen någonstans i bilen, det behöver ju inte vara det först de ser när de brutit sig in och öppnar verktygsfacket eller handskfacket.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Kör gärna med dubbla satser låsbultar, det var några som var på min bil och försökte ta fälgarna, men när dom inte fick bort dom så tog dom alla bultra istället. Jag tog bilen på morgonen och tyckte den var lite "vinglig" och då satt bara fälgarna med 1 bult per fälg så efter det så monterade jag tre satser..

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas
De flesta låsskruvar är av universell typ och en barnlek för tjuven att ta bort. Interas variant är relativt säker men är hutlöst dyr. Snudd på ocker. Mitt förslag är att tillverka egna säkra låsskruvar genom att slå på stålringar runt skallen på till exempel BMW:s originallås. Stålhylsan skall ha en ytterdiameter som är lika stor som diamtern på hålen i fälgen. På så sätt får inte tjuvarna på sin hylsa runt skruvskallen.
Nysa81; Det var snygga kopior du skaffat dig!

Snygga/dyra fälgar stäljs lätt och ofta och kanske värt då att investera i bättre låsbultar, särskilt om bilen ofta står obevakad.

Vad går Interas bultar på?

/Manray/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.