|
|
|
|---|---|
|
Hur lång garanti lämnar BMW på reservdelar? Samtidigt kan man undra om 5-seriens kupéfläktmotstånd kanske skall betraktas som förbrukningsdel? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Brukar vara 12 månader om man har kvittot kvar. Det kan nog vara en förbrukningsdel :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Hej M3-estorilblå |
|
| De brukar hänvisa till om en verkstad monterat delen, annars är garantin inte gällande.... | |
|
Är du säker? Eftersom jag bytar bromsljuskontakten rätt många gånger och den senaste har hållt i 1.5 år så jag tänkte byta ut på garanti om möjligt. Enligt personalen på reservdelar skulle det gå om man har kvittot men kommer inte ihåg om det var inom ett år M3-estorilblå |
|
| Verkar konstigt om de ens kräver kvitto, de kan ju se i sitt system när man köpte delen. | |
| BMW Danderyd har alltid varit sjysta men det är kanske för man känner flera där personligen, kommer ihåg sist då jag köpte fel ventilkåpspackning till en E46a men den var för dubbel vanos och jag hade singel vanos och rev upp hela plastpåsen, inga problem lämna tillbaks och byta. | |
|
Att kräva kvitto är ibland ett sätt att försöka slippa hantera reklamationen, då butik/verkstad vet att många inte sparar kvitton. På vissa kvitton bleknar bläcket bort med tiden och för saker med lång granti (många år) rekommenderar vissa att ta foto av kvittot då det är färskt och läsligt. Med alltmer digitala kvitton borde det bli enklare att ta fram kvitto-historien. Se kvitto på garantisaker som en värdehandling. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.