|
|
|
|---|---|
|
Hej Vad har hänt...... I Söndags 23/11 var jag och tvättade bilen samt gick igenom en massa smådetaljer såsom lampor i kupén etc. Jag provkörde även ac:n för att smörja alla tätningar, packningar etc som det står i manualen att man ska göra någon gång då o då på vintern, vilket jag har försökt göra. Då gick den alldeles utmärkt. I Måndags var det dags att lämna in bilen på ett försäkringsärende, det långfingriga klientelet hade försökt stjäla mina extraljus men misslyckats, så då slår man sönder hela grillen istället, ja ja det är en annan historia. Hämtade ut bilen i går Torsdag, den blev jättefin, så glad i hågen for jag hem och hämtade tjejen för vi skulle och handla. På vägen hem provade jag trycka in knapparna för ac:n samt cirkulationsknappen eller vad den heter, och till min förskräckelse så börjar det låta som en skördetröska under huven, slår av den illa kvickt. Väl hemma öppnar jag huven och provar igen och märker att den bara lever om när ac:n jobbar eller slår in, förstår ni vad jag menar.... Det låter som torra kugghjul som snurrar mot varandra eller lagerhaveri eller någonting liknande. Vad kan det vara och varför kom det så plötsligt???? Den funkade ju fin fint i Söndags och sedan dess har den ju bara stått stilla tills igår och då låter den så där???? Tacksam för alla svar och erfarenheter. Det lät väldigt dyrt:-( | |
| kålla om dom inte ar jort hål i din kondänsor när dom slog sönder din grill | |
| är det röret som sitter framför kylaren??? | |
|
Pratade med BMW alldeles nyss och han tyckte jag skulle komma in så dom skulle få titta på saken, han misstänkte att någonting hade klämt till den där elfläkten som sitter framför kylaren, så att det var den som lät. Ska dit efter lunch så vi får väl se hur det går... men kom gärna med fler tips |
|
|
kondänsorn ser utt som ett vanlig kylare och siter framför kylet till motorn och presis bakom el fläkden. det röret som du ser är kylnig till särvon. |
|
| Okej då lärde man sig ytterligare en sak. Ska kolla detta samtidigt som jag är ner till BMW. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Seriös verkstad som inte provkör det dom picklat med :(( ///MVH Hasso Länk |
| Jag skulle tro att det är nåt med fläkten till AC.n,den sitter ju närmast bakom kylargrillen...dessutom om gasen skulle vara slut pga nåt läckage så går ju inte systemet igång pga tryckvakten.. | |
|
Petri> Fläkten till ACn sitter väl ändå framför kylaren eller? Först AC fläkt, sedan kommer kondensorn sedan kommer kylaren och sedan kylarfläkten sedan motorblocket, *BAWORAK* |
|
|
Det är ju det som Petri skriver: AC-fläkten sitter närmast bakom grillen! Mvh, Steaman |
|
|
Hej Var in till BMW i eftermiddag och skulle få det där fixat, hade talat med Verkmästaren på telefon och han sa att det bara var att komma in. Väl på plats så hade inte killarna på plåtverkstan tid hur mycket jag än pushade på. Så det enda jag fick var en tid om två veckor. Snacka om snopet. Ett klart minus. Började undersöka saken när jag kom hem. Tjejen fick slå på ac:n när jag kom hem, medan jag lyste med en ficklampa på AC-fläckten och då fick jag se att fläkten tog rejält någonstans där fram. Oljudet började så fort fläkten började snurra. Så någon fadäs har de då gjort ialla fall. Tur i oturen är ju i alla fall att det hade kunnat vara kompressorn. och att det är 6-7 månader kvar innan jag behöver använda Ac:n |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.