|
|
|
|---|---|
|
Köpte mej en e28 igår,en 518 is 88:a Är nöjd med köpet men undrar lite: Kupefläkten låter lite illa...svårt att fixa?..dyrt? mvh | |
|
Grattulerar till det bra modellvalet! Kupefläkten sitter väl ganska lätåtkommligt, bara lyfta huven så sitter den under en plastkåpa mot torpedväggen (om jag kommer ihåg rätt). Vet dock inget pris på en ny! |
|
Paap Reeder |
Hej! Finns två olika diameterar på livet på motorn. Volvo 343 har en liknande motor. (Litet osäker på modell. Just nu har jag de senaste 5 åren kört på en Volvo-motor till vilken jag flyttade över mina skovelhjul.) Köp ingen på skroten. I regel är de alla lika kass och man får skruva ner allt igen. MVH /// Paap R |
|
Grattis till köpet :)! Angående missljudet på fläktmotorn så har jag samma problem. Dock så är det skitlätt att byta på e28. Ta bara bort torpedväggsplåten sitter med några skruvar och några gängade plastklämmor. Sen sitter är det bara att rycka lös kåpan, kontakten och själva fläktmotorn sitter med snabbfäste. Sen finns det två olika. Antingen Bosch eller Sofica, så kolla först vilken du har så att du får rätt. Ska själv byta snart. Den började låta igen efter att jag hade "renoverat" den. Dock så har jag glömt bort vilken det var :P Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
|
Går på ca 1000:- ny från BMW. ///Jesper |
|
|
Eller så går fläkten åt fel håll, om du har samma tur som jag hade! Blåser ingen men låter desto mer. Kontrollera rotationsriktningen. MVH Danne |
|
|
Ok,det låter ju enkelt fixat.... En kompis ska troligen skrota sin & då är jag där först & kikar på fläkten.....:)..1000kr är ju helt ok för en ny,men tycker det är lite för mycket för min bil.....ska bara fixa bromsarna & fläkten,sedan bes. & försäljning om man får ett hyffsat pris. Tyckte jag fick den till helt ok pris,med tanke på att nya michelin v-däck sitter på.... |
|
|
Glömde ju att skryta lite...:)!! Bilen är stylad ala` 80-tal.....bakryte-jalusi mm.mm....gissa om jag blev lycklig när jag såg jalusiet!!...inte igår precis jag såg en sådan....den ska sitta kvar där,alltid retar det någon.....:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.