AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.131

Rimligt pris 525 TDS -97 26000 mil

Sida 2 av 2
0,06 i teorin ja..... (och 40-50 hk ( beroende på årsmodell ))...

Lb reg: tja gillar man två sitsigt så ( eller risken att åka fast ....)

Skillnaden på Förkammar diesel och direkt insprutad diesel är som skillnaden mellan natt och dag....

Jag skulle i ditt fall för 100 000:- köpa en kalas fin E34 525TDS -96A med ALLT ( och kanske tom få pengar över) istället för en långmilad E39 TDS (som i nästa led är osäljbar) eller skrapa ihopa till en 520d/525d/530d jag tror du lurar dig själv genom att köpa en TDS
Prestanda mässigt är 525 TDS att närmast jämföra med 520d...

Kanske nån av dessa:
E34:
Länk
E39 520d:
Länk
Länk
( visserligen "bottenskrap" men 14-15000 EUR ger stort urval 520d)

valet är ditt

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Tord ; Han jag köpte min TDS av har en mycket fin TDS Touring E34 96a står inställd på ett lager i Södertälje tror att priset låg på ca 80..och det är just killen har jobbat väldigt länge på BMW men har egen verkstad nu...tror den hade gått 19 tusen...när jag köpte min gav han mig 3 mån skriftlig motorgaranti..kan maila dig tel om du är intresserad
Håller med GM, undvik den gamla TDSmotorn eller överväg annat märke.

/Simon
Torda,

tror att det är lönsamt att låna de pengar som behövs utöver 100KSEK för att slippa den gamla TDSmotorn. Min erfarenhet vid begbilköp är att man ska hitta billigt, dock ska man hitta så bra bil som möjligt, inte i princip stå med en osäljbar bil när man vill byta. Det hela är dock ditt beslut.

/Simon
Torda
menar ni att den gamla TDS-motorn inte håller måttet. Mycket standardfel på den eller? Köper jag en E34, som gått 19000 mil, blir det i alla fall den motorn som är aktuell. Som sagt, jag kan inte avvara mera än 100 tkr, men om vi återgår till ursprungsfrågan: Om han släpper den för runt 75 tkr, är det fortfarande för mycket pengar?
M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
Svårsåld beror mycket på vars i landet,här uppe är det ganska lätt att sälja en diesel oberonde vilken motor eller märke det handlar om.
Bmw Tds motor håller måttet rätt bra om man jämnför den med andra förkammardieslar.
Givitvis är en modernare motor med direktinsprutning bättre,men att det är en sån enorm skillnad som natt och dag kan jag inte riktigt hålla med om.
När jag skulle köpa min diesel så var jag och provkörde ett flertal bilar bla. 3st V70 Tdi , 2st passat Tdi och 2st A6 1.9Tdi
Fina bilar alla måste man säga,men när jag provkörde min nuvarande bil 525Tds -98 så vart jag såld.
Okej omodernare motor men går lika bra för det(bättre)
Än dom jag provkörde,okej lite skillnad i motor storlek mot vissa.
Men en Bmw är alltid en Bmw,allså körglädjen och sitta i den jämfört mot alla dom andra jag provkörde är skillnad som natt och dag =) (Om det finns nån körglädje i diesel).
Jag ångrar mig inte än idag att köpte Bmw,men det är klart hade jag haft mer pengar så hade man givitvis satsat på en modernare Bmw.
Men så var inte fallet,utan jag fick göra ett val modernbil med gammal motor och trevligt att sitta bakom ratten.
Eller en modern bil med modern motor men tråkigt att sitta bakom ratten.

Lycka till med bilköpet vad det nu än blir.

"Riktiga män luktar diesel"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.