|
|
|
|---|---|
|
Som sagt. När motorn ska varva ner tar den tid på sig och de vill gärna skaka och rista lite och man hör att den inte går jämt och fint som en BMW ska göra. Men detta fenomen inträffar bara ibland och bara mellan typ 800 - 1200 varv/min. Detta kan komma och gå helt oförutsägbart. Det konstiga är också att när bilen är på detta humör så är den märkbart piggare. Vad kan detta bero på? Ställverk i pumpen eller nåt knas med spridarna eller vad? Tack på förhand. Diesel innehåller mer energi än bensin! | |
|
Ingen som vet? Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
*Lifting* Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Har du KCR box? Hade nått knas med min box så den inte släppte varvtalet när man släppte gasen, kunde t.om. öka i varv direkt man släppte gasen. Vet inte var detta berodde på (har mina gissningar), men felet finns inte nu när jag monterat bort boxen. --- Always Diesel |
|
|
Bilen är helt orginal vad jag vet. När jag åkte till jobbet idag, så ville den inte gå ner på tomgång alls. Den låg kvar på 1200 v/min. Då rusa jag motorn en gång och efter de så blev tomgången normal igen. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.