|
|
|
|---|---|
|
Vem tar vem av dessa bilar i acceleration och på toppen när de rejsar mot varandra... Bilarna e följande: BMW M3 -94 BMW M3 -94 (chippad) Volvo 855 T5-R Volvo 855 T5-R (chippad) Kom gärna med tider och siffror och prestanda. Niklas Olsson, BMW M3-94 | |
|
beror väl på vad chippen har gett för extra effekt.... |
|
|
En standard M3 -94 slår en original T5r. Det kan jag lova! M5 3,6l, den hållbara M5'an! |
|
Jompa |
0-100 tar du nog 855 oavsett hur den är chippad pga den får svårt att greppa med framhjulen. Men en granne till mig har en s70 som är trimmad av SCT (se bilsport repotage) den har ca 360hk den får du nog svårt att slå när farterna blir lite högre för den går som fa... det kan jag intyga men han spinner bara bort effekten i lägre farter. BMW= Bäst Man Wäjer |
|
855 T5-R:en är inte så ruskig, chippad eller ej! Vettefasen, men jag har en 200-210 hk Ford Mondeo ST200 som jag åkte ifrån två rejsande 855 T5-R med på väg upp till Stockholm härrom veckan. Dom hängde väl med upp till 230, men sedan sackade dom meter för meter... trodde inte det var sant när kompisen berättade att dom lämnar ca. 250hk o-chippade och 300hk+ chippade. Båda dessa såg dock ganska original ut, t.o.m. originalutblås kvar... det trodde jag inte tat det fanns någon 855:a som fortfarande hade! :) M3:an måste piska dem ganska hårt, i alla fall originalarna! Eller så är ST200:an en RUGGIGT underskattad bil... ;) ;) Besök Länk |
|
|
Nån som kan svara? Vem ligger först efter de här hastigheterna? 0-100km/h 0-200km/h 0-250km/h 0-402m topphastighet? Niklas Olsson, BMW M3-94 |
|
snakeplisken |
volvo t5-r orginal 250hk 0-100 6,9 km/h med trim 300hk 5,8 km/h t5-r topphastighet orginal 250km/h trim vet ej om det blir skillnad eftersom trimning inte ökar toppfarten så mycket, kanske 260km/h men med ändrad utväxling 285 - 295km/h |
|
Det krävs en väldig massa hk för att få upp en 850 i farter runt 290 km/h (verklig fart!!) Tänk på att luftmotståndet ökar med kvadraten av fartökningen. |
|
|
Lite tider som jag hittat: Voblo 850R -95 0-160 15,0s 402m 15,0 (160 i sluthast!) Bmw M3 -93 0-160 13,1s 402m 13,9 //B |
|
| Du quixotic2, grejen är bara den att man inte vet om den man drar med har lust eller "vågar" fortsätta dra när hastigheterna börjar bli höga. Själv tycker jag inte att det är speciellt intressant att dra med någon om det är mycket bilar runt om kring eller när folk börjar köra om på fel sida etc. Då släpper jag på gasen och låter dom köra. | |
|
Kan man ändra utväxlingen på en M3:a -94? Min e chippad och jag har nästan varit uppe i 280km/h... Eller klarar inte 5-växlade lådan högre farter? Niklas Olsson, BMW M3-94 |
|
|
Niklas, varför vill du åka fortare? BMW har fartspärren på sina bilar för en orsak. BMW kan inte garantera att deras bilar är satbila efter 250. Jag har åkt 270 med en M3 och jag måste säga att det är obehagligt. Ett litet kast på bilen och det är säker död. 240-250 har jag kört med min egen, det går ännu bra, men inte är den säker i högre hastigheter. Därför har jag inte tagit bort min hastighetsspärr. Fina prestanda bilar som BMW's M modeller kan även ge ett intryck att vara "oslagbara" och utan gränser, men det stämmer inte. Se på bilen utanför så märker du att det inte är nåt strömlinjeformat spjut du kör:) M5 3,6l, den hållbara M5'an! |
|
|
Jag åkte ifrån brorsans T5R aut. med min 328iC -96. 250hk my ass, 250 trebenta halta åsnor snarare. //Marin Får åka en skitig Golf-92 nu:-( |
|
|
Kan tro det, förmodligen har Volvon grymma transmissionsförluster, särskilt med automaten. BMW har ju alltid varit duktiga på att hålla ner transmissionsförlusterna, eller så kastar de inte ur sig "önskeeffekter" utan går åtminstone delvis på vad som faktiskt når ner i backen av det motorn vrider ut sig. Blixten: Jo, ja, inte fasen håller man på och pressar mot någon om det är gott om bilar framför eller bakom, att köra om på "fel sida" är lika dumt det, som att tigga om att bli avputtad från vägen. Just den gången så var det fint väder, snustorrt på vägen och så folktomt det kan bli på dubbelfiliga E20 mellan nylagda Eskilstuna och Strängnäs, så det gjorde ingen större skada atyt vi rejsade lite. Men jag håller med, man ser idiotgrejjer ibland... då rejsar inte jag heller, man är väl rädd om livhanken och kärran! Men jag antar att de flesta här kan hålla med om att Volvos T5 bilar faktiskt är ganska överskattade? Besök Länk |
|
|
-quixotic2- Visst, Volvos T bilar är överskattade! Lika Saab! Har haft både Volvo t4 och t5, men inte är dom värda sitt pris och den berömlighet de får. UNDERSTYRNING & FRAMHJULSDRIFT... suck. Varför? För att göra en säker vinterbil? Varför kan inte volvo göra en bkhjulsdriven bil? T.ex T-5R, om den skulle varit bakhjulsdriven, skulle jag ha en sådan vid sidan om min BMW. En annan rolig sak är att Volvo's värsting modell (T5) slås lätt av en BMW 535 (E34) 528 (E39) Kanske inte rakt fram på motorvägen, men på en kul å kurvig väg:) M5 3,6l, den hållbara M5'an! |
|
snakeplisken |
Enligt mitt tycke så ska man överhuvud taget inte ställa en sådan fråga på ett forum där massa bmw fantaster hänger då är det klart att det blir bmw som vinner, ställ samma fråga på ett annat forum där inte ett speciellt märke dominerar då kan i allafall volvo ägare och bmw ägare berätta om sina bilar vad de tycker är bra eller dåligt med deras bilar. De är vad jag tycker. |
|
Men jag har haft otaliga volvon före jag köpte BMW, Snakeplisken så jag anser mig själv exact det du kräver.?:) M5 3,6l, den hållbara M5'an! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.