AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
649

Var hittar man billiga tändkablar till M40?

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Jo, jag har sökt gamla inlägg och läst en del. Har dock inte hittat något uttömmande svar på om man kan hitta någorlunda billiga tändkablar eller använda andra bilmodellers kanske billigare kablar till min gamla 318 med M40. Känns väl surt att köpa tändkablar för över tio procent av köpvärdet på bilen... Det börjar bli panik, fyrans kabel är ruggigt sliten och bilen går mer än görna på tre cylindrar vid nederbörd.
Tips mottages tacksamt!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
måste ju gå att köpa på lösmeter och sedan köpa till hattar eller?

--------------
Min E30: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det är svårt att få det bra med universalgrejor. Köp på skroten om du vill komma billigt undan, det är samma på alla E30 M40 316i/318i.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Något får man väl hitta på...
Det hade ju kännts bättre att byta allt på en gång, men i värsta fall får man väl köpa styckvis för varje kabel som går sönder. Endast ca 270kr/st på Mekonomen, hel sats 1550kr...
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Just på fyrans kabel sitter det en impuls givara, om den är nödvändig eller ej vet jag inte.
Jag bet i de sura äpplet o betalade 1550:- för en komplett sats på mekonomen, orginal var det också!

Min bil: Länk
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Jonsson!
Hade du väntat tills imorgon så hade det vart billigare, då Mekonomen har 20% rabatt hela Lördagen på deras sortiment!

Biltema hade förut komplett sats för 199:- har jag för mig till M40, de finns ej kvar (varan har utgått).. Men har man tur så kan det finnas kvar några ex i endel butiker!

/Jimmy
Länk
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
De var några månader sedan jag köpte nya kablarna..annars så hade det vart givet =)
Man kanske skulle köpa någon bra olja.. 20% blir ju lite IAF.

Min bil: Länk
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Ingen som har några kluriga ideér? Tänkte att kanske någon annan bilmodells kablar passar?
usch o fy för biltema.. deras grejer är skräp!
iaf. det jag har handlat där.
senaste exemplet: köpte en tändspole till tjejens golf, den höll 3 månader innan den började glappa och till slut gav upp.
så nu är det endast original som gäller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.