|
|
|
|---|---|
|
Har kikat lite på olika sprut och tycker DTA P8PRO verkar som ett vettigt alternativ.. Verkar ju ha allt som t.ex autronic och haltech har å blev i slutändan nån tusing billigare + att man skulle kunna använda mycke original givare m.m Varför hör man aldrig att det är nån som kör med detta sprut?? Nån som har erfarenheter av detta och om det finns några för å nackdelar med sprutet?? Mvh Stefan BmW äR aLltid BmW!!!! | |
|
Jakan kör väl med DTA??? BMW 325 Turbo.... |
|
Dahlberg |
Jag har mycket goda erferenheter av DTA E8PRO. Väldigt användarvänligt med många finesser. Vi använde det till våran Formula SAE-bil som vi byggde på Luleå tekniska universitetet under 2002-03. (Se Bilsport nr 22 eller www.formulasae.luth.se) Än fast jag tidigare inte hade så stora erfarenheter av mappning m.m. så gick det väldigt snabbt att lära sig systemet. T.ex. så testades anti-spin n och launch control-funktionen med mycket goda resultat. Även shift cuten funkade väldigt bra. (Det underlättade väldigt mycket med att vi hade en motorcykelmotor, vilka är enormt smidiga att växla med utan att använda koppligen.) Men med shift cut inkopplad så gick växlingarna utan koppling hur fint som helst. Inte en tendens till skrapningar eller missljud. DTA's system är ganska nya på markanaden är en av anledningarna att de inte är så vanliga. De sälj i Sverige av Etapp Engineering (www.etapp.se). Mvh Anders |
|
Oki det va ju kul att höra, blir nog till å testa ett sånt då..=) BmW äR aLltid BmW!!!! |
|
|
Jakan kör MBE 941. Det är också prisvärt kostar ca 15k inkl tändning |
|
Lotus Samuel |
Vem säljer MBE941 för 15k inkl. tändning??? |
|
Enem, kompisen köpte ett nyss |
|
Lotus Samuel |
Konstigt. Jag frågade pris för en månad sedan och då kostade det 24000:- exkl.moms |
|
ingen annan som kör med dta som har lite erfarenheter?? BmW äR aLltid BmW!!!! |
|
|
Lät konstigt! Kanske han har rabatt då |
|
| Vad är den stora skillnaden mellan MBE 967 och 941? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.