|
|
|
|---|---|
|
Tänkte fixa ihop ett budgetkit till min 325, men provbygga och testa på gamla 320:n först. Har ett par enkla frågor som ni säkert har besvarat tidigare, men jag har ej hittat. 1 Var ansluter man vattenkylningen på turbon smidigast? 2 Jag förstår att ni som kör med uppochnedvänt grenrör använder en adapterplatta mellan topp och grenrör, har någon en ritning på sådan? Material? Tack på förhand /Björn | |
|
1. Om aggregatet är vattenkylt så brukar där vara 2 banjosar för vattnet. 2. Gör man ritningar på sådant? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Formulerade mig nog luddigt, jag tänkte på vart man ansluter vattenslangarna från turbon till motorns kylsystem för att få bra flöde. Och angående grenröret så har jag inte prövat 180-graders operationen än, jag har bara ryktet om plattan och tänkte höra mig för lite om den. Mvh Björn |
|
|
1. koppla in vattnet på kupe värmen. 2. om du har möjlighet så gör ett riktigt grenrör av svets böjjar. det fins nog ingen ritning, vet du vad du gör så behöver du ingen ritning. |
|
| Jag tog vattnet från uppvärmningen till spjället för det vill man ju inte ha där... Så då tog jag tillförsel och retur från det och använde till turbon istället... Har dock inte provat hur det funkat men det borde funka bra tycker jag! | |
|
Jag har dxf'en som jag skär ut dom ifrån om det är det du menar? Går åt 4 st såna om du tänkt vända upponer på grenrören. /Per |
|
| Är det någon som vet varför det över huvud taget sitter kylvattenanslutningar till spjällhuset? Man vill ju ha kall luft, måste ju finnas någon smart anledning..... | |
|
Har för mig att det kallas för förvärmning? //Ticco www.ticco.com |
|
| Det ska väl se till att det inte bildas ispropp i vevhusventilationen vintertid. | |
|
jevlar: dxf èn va mennar du med det? visst va det du som hadde bilder på ditt bygga förut? du hadde väll vänt upp å ner på orginal? har du ingen mer bild på det? eller nån som har nån annan smidig lösning.. Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30) |
|
| .dxf är ett filformat för cad-ritningar. Tror att dom flesta cad-programmen klarar att läsa det formatet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.