|
|
|
|---|---|
| Jag har en liten fråga som skulle behöva ett vettigt svar av nån som vet va de snackar om. Tänkte att jag skulle turbo konvetera min 325:a men går det regga om den på nåt lagligt vis tror ni???? | |
| Testa sökfunktioner. Har skrivits så mycket om detta så det är helt sjukt. | |
| I princip nej... | |
|
det är ämnet är som ganska om diskuterat brukar komma upp ganska ofta om just de finns några trådar som är typ 10sidor långa så sök så hittar du å läs tills du blir less Mvh Niclas BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
Bmw ludde |
1: Typ omöjligt att få igenom med turbo 2: Försäkringar kan upphöra vi turbokonventering, om man har otur, men undra om det är värt risken...men lite får man väl offra för att ha kul =) |
| tänkte mer på om man reggar om bilen som amatörbygt fordon eller nått. Kanske är en idiotisk ide men tror ni det finns nån möjlighet????? | |
|
Då ska du ta en bil äldre än -75, inga avgasregler men fortfarande bara 20% mer effekt än den var reggad med... En gammal jagga eller Merca med 12:a är väl det som är närmast... Mvh |
|
|
Jag frågade SBP om det här med ombyggt fordon och rent teoretiskt skulle det gå. Men då måste du utveckla och förbättra dom flesta delarna i bilen så att dom inte räknas som bmw byggda. |
|
|
Klart det går, bara att du använder dig av en turbomotor som redan finns på marknaden, och sedan reggar om den som ombyggt fordon! Detta har ju funkat för ett par stycken iallafall, t.o.m. Bilsport har väl haft ett antal repotage om såna BMWs! Amatörbyggt fordon är ju också en grej som löser en del problem. Eftersom man ska bygga om så mycket så att bilen inte kan ses som orginal, så går det (har iallafall) att ta en framdel och en bakdel av en bil, och svetsa ihop! Fanns en röd740turbo i Avesta som byggdes efter den principen (även den med i Bilsport). En riktig fuling borde vara om man bara tar och byter allt runt chassienumret =) Fast det kanske går åt helvete, då jag har för mig att man ska uppvisa bilder under byggandet gång innan SFRO besiktar det rullande chassiet! Kommer inte ihåg exakt allt, så om det är något som inte stämmer så får väl Jeppe fylla i, eller så kan ni andra ta och läsa SFROs bilbyggarhandbok, i den "bibeln" så står det en hel del nyttigt och skojigt om just ombyggt och amatörbyggtfordon! |
|
|
"En riktig fuling borde vara om man bara tar och byter allt runt chassienumret =)" = man tar en volvo 240 turbo och ersätter chassinumret med ett från en bmw, så har man en bmw med turbo mvh Kristian |
|
| tack för alla svar jag ska nog försöka få tag i "bibeln" och läsa mig till lite fakta om hur man kan gå till väga!! det där med chassienumret värkar la nästan lite uppenbart. Då åker en la på böter och skit om en gör det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.