AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
778

Automatlåde display paj! E34

25
Hägge
BMW 525 TDSA Touring -93
BMW 2002 cab
Cadillac -60
Tord Mondeo hgv
Har en 525 TDSA TOURING 93 som har detta fenomen...
Displayen som visar vilken växel man har i, som sitter i instrumenteringen. Den fungerar när man nyss startat bilen när den är kall sedan faller det bort mer och mer av siffrorna och bokstäverna.
Någon som haft liknande problem???
Eller vet om detta går att åtgärda???
Glapp i en lampa kanske?
Det sitter bara en liten rackare som lyser för endamålet.
Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Eller är det så att det är några pixlar försvinner/dimmas ner?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
25
Hägge
BMW 525 TDSA Touring -93
BMW 2002 cab
Cadillac -60
Tord Mondeo hgv
Japp det är pixlar som försvinner... Har du något tips på vad man kan göra? Har även problem med ekonomimätarn som hackar fram å tillbaka, den ska väl glida har jag för mej. Nån som har någon aning om dessa 2 problem???
M-
77
M-ogge
520i 24V-91
Hejsan,
Jag hade samma problem på min 525iat,växelläges displayen funkade i några sekunder sen dog den bort.Bytte CC modulen (check control modulen) och vips så funkade den igen.CC modulen sitter i säkringsboxen.En stor avlång dosa,Brukar vara märkt CCM.

MVH
Mogge
Har haft samma problem i min 520 ia -91, bytte CCM modul och allt funkade igen.

25
Hägge
BMW 525 TDSA Touring -93
BMW 2002 cab
Cadillac -60
Tord Mondeo hgv
Hade nån av er samma problem som jag då eller dog den bara av totalt. Min mattas ner en del av pixlarna sen till slut blir hela nedtonad.
M-
77
M-ogge
520i 24V-91
Kommer inte riktigt ihåg,men jag har för mig att denslocknade helt,utan nertoning.Om du har någon kompis som har en e34 med ccm,så prova med att låna hans och se.Du behöver inte bry dig särskilt mycket om numret som står på dosan,för den har blivit nummerändrad ex antal ggr.Jag köpte min på skroten för en 500ing,och den hade inte en siffra rätt i förhållande till den gamla,men funka gjorde den.

MVH
M-ogge
25
Hägge
BMW 525 TDSA Touring -93
BMW 2002 cab
Cadillac -60
Tord Mondeo hgv
De låter som en bra ide ska se om nån har en liknande modul.... Annars får man väl prova skroten.

MVH Hägge
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.