|
|
|
|---|---|
Fisken |
Hej, jag kanske är lite nojig men, häromdan märkte jag att när jag kört och parkerat bilen och går ut så ryker motorn. Har märkt det nu på senaste, men det är inte alltid det ryker, oftast om jag kört hårt. Men ska det verkligen ryka. Det ryker fram från motorn, typ från kylaren (alltså där man häller i kylarvätskan) vad kan det vara?? eller är det helt ok? har för övrigt hämtat den från service precis ("problemet" har jag märkt efter servicen) Har en 525 -95 |
Fisken |
someone??? |
|
Kanske har de kletat på något som börjar ryka när du kör bilen varm på servicen. Förhoppningsvis är det så och då borde det ju förhoppningsvis försvinna efter några varmkörningar. Kollat så det inte läcker någonstans ifrån? Vattenpumpen? Kylet? Någon slang? |
|
|
Hej! Kollat att verkstaden skruvat åt locket till expansionskärlet ordentligt? Kontrollera detta mera seriöst med att plocka fram "stora ficklampan" och börja söka själv lite mera seriöst under huven ;) Mvh Janne. |
|
|
Tyvärr är det inte helt otänkbart med klantiga bilmekar, kolla även att tempmätaren inte kilar iväg när du kör! Det ryker alltså med huven stängd? Mvh |
|
|
kan tänka mig att du kört på blöt väglag och det är kalt så dunstrar regnvattnet under motorn! MvH Bmw 4-ever |
|
|
BMW = stor grill + fukt/regn ute så blir kylaren blöt..... Och när du då står still så dunstar vattnet som trängt in när du kört med bilen , har själv exakt samma fenomen på min m535... ELLER så är det som de andra skrivit slarviga mekaniker !? Billy B-10 |
|
| Olja som droppar på nåt varmt ställe kanske? | |
|
Ett tips: lukta på "röken", lätt att avgöra om det är ångande vatten från gatan, kylarvätska, olja eller nåt annat. FP |
|
Fisken |
Ska görta det (alltså lukta) tack för alla svar, det är min första bmw. så man vill ju veta lite. |
|
Min har också rykt ordentligt. Mest i sommras efter hård körning nere på kontinenten. Kunde dock inte lokalisera varifårn röken kom, men det rök ordenligt iaf. Luktade inte megabränt heller. Mycket konstigt fenomen, alla vätskor som de ska vara, inget läckage eller så. Bara vit rök helt enkelt... *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.