AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.229

e36 käkar säkringar?

Sida 2 av 2
Lovade berätta vad som hänt.

Fick inte tag på nåt batteri så jag monterade isär dörrkontakten och inspekterade kabelhärvorna på båda sidorna. Inga brott eller skavda kablar. Monterade ner dörrsidorna och smörjde med 5-56 i princip överallt. Ingen skillnad. Säkringen gick som vanligt vid inte helt logiska tidpunkter. Monterade ur fönsterhissknappar och taklucks knappen. Ingen skillnad.

Ett tag gick det inte ens att sätta i en säkring då det small omgående. Oberoende av styrka.

Hörde runt lite och det vanligaste felet verkar trots allt vara kabelhärvan mellan förardörren och karossen då den används mest.

Monterade isär dörrkontakten ännu en gång, men inga skador. Hittade några kablar som var utterst lite ytskavda, men långt ifrån att metallen skulle synas. Lindade för sökerhets skull lite eltejp och juckade runt sladdarna efter bästa förmåga. Var färdig att ge upp och lämna in bilen för kontroll á tusen spänn. Monterade ihop allting och väntade på att säkringen skulle gå igen. MEN.....

...nu har jag kört bilen dagligen i en vecka och centrallåset fungerar klanderfritt. På en liten 5 amperes säkring!!!

Ska börja koppla in kontakterna till fönsterhissarna och takluckan vart efter. Spännande. Jublet vågar inte riktigt lämna halsen ännu...

/mr B
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Vad bra att det löste sig till slut då!

Hade också ett elfel idag, skulle åka hem från flickvännen men bilen startade inte. Efter lite tänkade och sökande så såg jag att kabelskon tilll minuspolen på batteriet var sprucken! Kostade 17 kr att åtgärda.. Ibland har man tur men jag håller med dig om att elfel är nog det jävligaste.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.