|
|
|
|---|---|
|
först upptäckte jag att Multiratten har lagt av , det gick inte att byta eller höja Vol med den "cd spelaren" , jag stängde av o satte på den igen , o bytte till radio då funkade det plötsligt hela multiratten igen men stället så kan jag varken lyssna på CD eller ta ut skivan som är där , vad ska jag göra ? vad har hänt ? Keep Your distance this is a BMW ;) | |
|
Maxad: Detta hände med min 328, växlaren hängde sig, och svarade inte när man bytte till källan CD. De som hjälpte var en hårdvarureset, dvs lägg av batteripolen i 15 min. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
ok , jag springer o provar det på en gång , är det inget annat som nollställs som inte borde göra det ? Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
|
Klockan, samt dina loggade motorvärden, men inget konstigt. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
loggade motorvärden ? förstör inte den mappningen som är gjord på bilen då ? ställer de om sig auto sen eller måste BMW göra det ? Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
|
Nej, mappningsvärdena försvinner inte. Värde till luftmängdsmätaren som nollställs. De är ingen som helst fara. bara bra för motorn att läsa in nya värden. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
STOR tack för hjälpen , ska prova det direkt , återkommer med besked Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
|
Nu har jag vart o kopplat bort batteriet i 20min , fast jag har inte startat för att se om det funkar , ville veta om jag behöver göra något särskillt för att värdena ska ställa om sig korrekt eller är det bara att starta o köra ? Keep Your distance this is a BMW ;) |
|
| bara starta och köra som vanligt,har sett att en del lter bilen st p tomgng tills tempen är uppe p normal,sedan ker de ut o kör omvxlande körning ngra mil,bara för att boxen ska f all info den behöver sas. | |
|
Funkar stereon nu då? Precis som beskrivs så kör bilen varm och sen kör lite omväxlande körning för att värdena skall bli korrekta. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| wendtan , tack för hjälpen den funkar prima :) förvånande nog så känns bilen piggare också om jag inte inbillar mig | |
|
Verkar som om BMW börjat anlita Microsoft... Over and out |
|
|
Maxad: De är inte alls omöjligt, skönt att de löste sig kostnadsfritt. De är inte varje gång de gör de :) BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| wendtan , verkligen, det sista man har lust att lägga pengar på är bilen innan Jul | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.