|
|
|
|---|---|
|
ni som monterat e36 fjäder ben fram e30 vad kör ni med för stötdämpare och fjädrar? Länk | |
| Du måste ha coilovers. Annars tar fjädern borti. Står en mycket bra artikkel på www.e30.de på tysk. | |
|
är åxå rätt nyfiken på det här, grejen är så här att ja va inte så uppmärksam på tyska lektionerna=( så den där sidan är typ som att läsa hebreiska eller nåt... du har inte lust att förklara lite mer ingående varför fjädern tar i? har e36 m3 ben liggandes och provmonterade ett, hade dock tagit fjäder (weitec 60mm) och topplagring från e30n och det såg rätt bra ut tyckte jag.. provade dock aldrig att sänka ner den då jag inte hade någon fälg från e36=( men som sagt lite svar vore kanon=) |
|
|
någon som kan förklara vad problemet är med e36 ben om man inte gör om till coilovers fattar ingenting på tyska :( är det ingen här som har e36 ben utan gjort om till coilover? Länk |
|
|
OBS. när man monterar E36 fjäderben på en E30 flyttas hjulet ca 2,5 cm bakåt! kan gå att korigera med M3 offsetbussningar men inte helt. "325is..." |
|
|
eftersom hjulet tydligen flyttas bakåt när man använder e36benen så undrar jag om nån har någon bra idé om hur man får hjulet tillbaks till mitten av skärmen igen? hoek skrev här ovan att det tyvärr inte räcker med offset bussningar.. going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.