|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte byta till vanliga dämpare och vill inte bara låsa nivågivaren o klämma rören utan oljan skall snurra i pumpen som det är tänkt, dock inte igenom hela systemet. Såg att 2 rör är skarvade i vänster hjulhus och undrar därför nu om det är någon annan här som gjort detsamma som kan del med sig av sin erfarenhet ? | |
| Tänkte givetvis koppla samman dessa, såg att jag missat det i ovanstående... | |
|
Här är lite tips som andra här lär ha föjt: Länk Själv håller jag på och försöker fixa läckaget, men det är inte roligt med fastrostade nipplar som blir runda... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Om jag även ska svara på din fråga i rubriken så... De två rören som kommer i hjulhuset och går in i reglerventilen är mycket riktigt mating och retur. Identifiering av rören som går in i reglerventilen: Nere till vänster: Matning Nere till höger: Retur Uppe: Till dämparna via T-stycke och klockor. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kanon, Tack för hjälpen... Jo jag skall oxå serva mina dämpare men som det ser ut hos mig sig så måste alla rören bytas då dom rostat som sjutton + att jag dratt på mig en skada i ryggen vilket gör att jag inte kan krypa under bilen på ett tag men kan jag bara fixa det så här så länge så går det ju bra... Tack än en gång för hjälpen |
|
|
När det gäller fastrostade nipplar så e ett bra tips om du klipper av röret så nära nipplen som är möjligt och sen anväder en 6 kantshylsa (12 kants funkar inte för klackarna är för små) o spärrskaft att ta av dom med. Det har alltid funkat för mig när jag tatt gamla bromsrör o sånt men det förutsätter ju klart att du skall byta röret. |
|
|
Bra tips, jag ska använda det om jag inte lyckas ikväll. Jag har använd 6-kantig ringnyckel med liten öppning, men den går runt. Jag har börjat våldföra mig med tänger, men den släpper inte. Det är nippeln till matningsledningen som jag försöker få bort, det röret har rostat sönder. Vill helst inte skada röret, då jag eventuellt kan få ett nytt tillverkat på jobbet. Då är det lättare om det är i ett stycke... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.